در نشست تخصصی بررسی روابط علمی ایران و چین تاكید شد

اولویت وزارت علوم در ارتباط با چین در حوزه فناوری های پیشرفته باشد

اولویت وزارت علوم در ارتباط با چین در حوزه فناوری های پیشرفته باشد

به گزارش لیمو بلاگ معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست تخصصی (مجازی) همکاریهای علمی، فناوری و دانشگاهی در برنامه راهبردی ایران و چین، بر لزوم اهتمام دانشگاه های کشور در حوزه فناوری های پیشرفته تاکید نمود.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر غلامحسین رحیمی در این جلسه که امروز (سه شنبه) با حضور وزیر علوم، معاونان وی، معاونان وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و تنی چند از مقامات سایر دستگاههای مرتبط در محل سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، با تکیه بر این که چین مسیر توسعه اقتصادی، فنی و علمی خویش را در ۲۵ سال گذشته پیدا کرده است، اظهار نمود: شتاب رشد و توسعه چین بسیار حیرت آور است و در طول قرن اخیر کشوری نبوده که از چنین رشد شتابنده ای برخوردار باشد و این که چگونه راه خویش را پیدا کرده است، باید در گروه های علمی ما بررسی شود.

وی اضافه کرد: چین در راه توسعه اقتصادی و فنی اولویت دهی را به برنامه های کلان خود داده است و اولویت اول خویش را تولید قرار داده و ارزش افزوده تولید را پشتوانه فناوری پیشرفته کرده و سپس به توسعه علمی پرداخته است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم خاطرنشان کرد: کشور چین تمام یافته های مالی فناوری را پشتوانه توسعه و پیشرفت کرده و بنابراین ارتباط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اولویت باید در حوزه فناوری های پیشرفته باشد. چین در زمینه هوش مصنوعی سرآمد دنیا است و ارتباطات فناوری به این معنا است که هر کدام از دانشگاه های کشورمان باید در حوزه فناوری های پیشرفته اهتمام کنند.

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، وی تصریح کرد: برخی از پژوهشگاه های ما نقاط قوت عرصه علم و دانش به شمار می روند که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید از راه همین پژوهشگاه ها و دانشگاه ها اولویت کاری خویش را به فناوری پیشرفته بدهد و با این هدف با کشور چین ارتباط برقرار شود و حتی تبادلات هم سطح صورت گیرد. در واقع کشور چین برای ما یک فرصت به حساب می آید که باید با برنامه ریزی دقیق از آن استفاده نماییم.





منبع:

1400/03/12
12:59:08
5.0 / 5
1021
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , تولید , دانشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳