توسط ستاد علوم شناختی؛

مسابقات دانش آموزی دانش مغز

مسابقات دانش آموزی دانش مغز

هفتمین دوره مسابقات دانش آموزی دانش مغز در زمینه علوم اعصاب نیمه دوم تیرماه سالجاری در سرتاسر کشور انجام می شود.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی، تا کنون ۶ دوره موفق از مسابقات دانش ‎آموزی دانش مغز برگزار شده است و ۱۸ تیرماه امسال، اولین مرحله از هفتمین دوره این رقابت ها در دو مرحله بصورت مجازی برگزار می گردد.
در این مسابقه ها، دانش آموزان ۱۳ تا ۱۸ ساله مقطع متوسطه با یکدیگر به رقابت می پردازند و توانمندی هایشان را به اشتراک می گذارند. برگزیده نهایی مرحله دوم این رقابت ها مقرر است پاییز امسال به همراه نفر اول ششمین دوره این مسابقات به مسابقه جهانی دانش مغز به آمریکا اعزام شود.
نمایندگان اعزامی ایران به مسابقات جهانی دانش مغز در ۵ سال قبل همیشه در بین ۵ کشور برگزیده مسابقات جای داشتند و درپنجمین دوره این مسابقات نیز مقام سومی مسابقات جهانی دانش مغز در کره جنوبی نصیب نماینده اعزامی کشورمان شد.
در این رقابت ها به نفرات برترمرحله دوم آزمون دانش مغز علاوه بر اهدای لوح تقدیر، جوایز غیر نقدی بین ده میلیون تا پنجاه میلیون ریال تعلق می گیرد.
مسابقات دانش آموزی دانش مغز رقابتی گسترده میان بالاترین دانش آموزان در سطح جهانی است که بسترها و فرصت های لازم را برای ترویج، توسعه و گسترش رشته های در رابطه با علوم شناختی در کشورهای جهان مهیا می کند.
هدف از برگزاری مسابقات دانش مغز در ایران که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی انجام می شود، استعداد یابی در نتیجه رقابت میان دانش آموزان نخبه و ترسیم فضای ایده آل برای ادامه تحصیل آنان در رشته های علوم شناختی درسطح کشور است.


منبع:

1400/03/12
22:57:18
5.0 / 5
1249
تگهای خبر: فناوری , مسابقه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴