وزیر علوم در نشست علم، فناوری و نوآوری كامستك مطرح كرد

ایران میزبان شبكه نانو فناوری، دانشگاه های مجازی و شبكه پارك های فناوری جهان اسلام

ایران میزبان شبكه نانو فناوری، دانشگاه های مجازی و شبكه پارك های فناوری جهان اسلام

به گزارش لیمو بلاگ وزیر علوم با ابراز خرسندی از این که میزبانی سه شبکه بین المللی از کمیته دائم همکاریهای علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) بر عهده جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: شبکه نانو فناوری، دانشگاه های مجازی و شبکه پارک های علم و فناوری جهان اسلام همچون مباحثی است که ایران میزبانی آنرا بر عهده خواهد داشت.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دومین اجلاس علوم و فناوری سران کشورهای اسلامی به میزبانی امارات متحده عربی با حضور برخی از سران و رؤسای جمهور کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی و با هدف بررسی دومین برنامه ۱۰ ساله علم، فناوری و نوآوری کشورهای اسلامی برگزار شد که بالغ بر ۲۰۵ شرکت کننده از ۵۷ کشور به صورت برخط در آن شرکت داشتند.
در این جلسه بعد از عرضه گزارش رئیس جمهور قزاقستان بعنوان میزبان نشست اول، رؤسای جمهور برخی از کشورهای عضو، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، وزرای علوم کشورهای اسلامی به عرضه سخن پرداخته و در ادامه، اعضاء ضمن بررسی دومین برنامه ۱۰ ساله علم، فناوری و نوآوری کشورهای اسلامی برای توسعه همکاریهای علمی بین المللی ما بین و اجرایی کردن آنها تاکید نمودند.
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم که به صورت برخط در این جلسه شرکت کرده بود، ضمن تشکر از سازمان همکاریهای اسلامی بابت سازماندهی و برگزاری این نشست، اظهار داشت: بی شک، برگزاری چنین اجلاسی سبب وحدت و هم افزایی بیشتر ملت های مسلمان بوده و در تحکیم روابط برادرانه کشورها نقس بسیار مهمی خواهد داشت.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، بعنوان عضوی از سازمان همکاری کشورهای اسلامی (OIC) مفتخر است که با کشورهای اسلامی همکاری کرده و تجربیات و ظرفیت های خویش را به اشتراک بگذارد.
دکتر غلامی اظهار نمود: سبب افتخار است که اعلام کنم، نتایج تحقیقات گسترده ی یکی از تیم های علمی _ تحقیقاتی ایرانی فعال در عرصه تولید انبوه واکسن کرونا در ایران به ثمر نشسته و مجوز مصرف برای واکسن ایرانی کرونا (کووایران برکت) صادر گردیده است.
وی ابراز امیدواری کرد این واکسن بتواند بعد از تأمین نیاز داخلی، بخشی از نیاز سایر کشورهای مسلمان و عرصه بین المللی را هم تأمین کند.

وی ادامه داد: معتقدم کلیه دستاوردها و پیشرفت های این چنینی شکل گرفته در هر یک از کشورهای مسلمان، متعلق به کل جامعه انسانی و بخصوص مسلمانان جهان است.
وزیر علوم با ابراز خرسندی از این که میزبانی سه شبکه بین المللی از کمیته دائم همکاریهای علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) بر عهده جمهوری اسلامی ایران است، اظهار نمود: شبکه نانو فناوری، دانشگاه های مجازی و شبکه پارک های علم و فناوری جهان اسلام همچون مباحثی است که ایران میزبانی آنرا بر عهده خواهد داشت.
به نقل از وزارت علوم، توجه ویژه به نقش پارک های علم و فناوری و مراکز رشد برای دستیابی به تکنولوژی های جدید از راه شرکتهای دانش بنیان، توجه به نوآوری باز بعنوان منبع جدید نوآوری، توجه به نقش ویژه مبادله تکنسین ها، تکنولوژیست ها و دانشجویان ممتاز جوان بین کشورهای اسلامی، بازنگری و به روزرسانی اسناد مشترک همکاری بین نهادهای آکادمیک کشورهای اسلامی، برگزاری رویدادهای علمی بین المللی مشترک نظیر وبینار، سمینار، کارگاه های دانش افزایی و مهارت افزایی، مدارس تابستانی و… بعنوان فضاهای پویای همکاری و تعاملات بین کشورهای عضو و کمک به کشورهای کمتر برخوردار عضو برای کنترل پاندمی ویروس کرونا همچون مباحثی بود که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به آن پرداخت.




منبع:

1400/03/29
11:23:55
5.0 / 5
965
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲