پشتیبانی از شركت های دانش بنیان و نوآور در زمینه صادرات و ارزآوری غیرنفتی

پشتیبانی از شركت های دانش بنیان و نوآور در زمینه صادرات و ارزآوری غیرنفتی

لیمو بلاگ: مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات ایران با دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران بمنظور تحقق توسعه ارتباط بین صنعت و نخبگان تفاهم نامه امضا کردند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، در جهت پشتیبانی از علم و نخبگان جوان، توسعه دانش برای ارتقاء معنوی و مادی جامعه و تحقق توسعه ارتباط بین صنعت و نخبگان زمینه های همکاری با هدف خلق ارزش، ثروت آفرینی و پشتیبانی از تولید ملی در جمهوری اسلامی ایران تفاهمنامه ای میان دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات ایران منعقد شد.
در این تفاهمنامه طرفین به ارزش آفرینی، ارتقاء تولید ملی، پشتیبانی از نخبگان جوان و همکاری در زمینه سرمایه گذاری مشترک، استقرار تیم ها در مرکز شتابدهی و فضای کار اشتراکی، برگزاری رویدادها، دوره های آموزشی و گردهمایی ها و تجاری سازی ایده ها، محصولات و خدمات فناورانه تاکید نمودند.
مهدی اقتصادی، سرپرست مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات ایران در این مراسم با اشاره به اینکه این مرکز از زمان شروع به کار خود کوشیده حلقه مفقوده میان صنعت، تجار و بازرگانان و دانشگاه ها و فناوران کشور را پیدا کند، اظهار نمود: در شرکتهای دانش بنیان و نوآور نخبگانی فعالیت می نمایند که نگاهی علمی و فنی دارند، اما بازرگانان شناختی از این حوزه ندارند. از طرفی، پیش از این نگاهی سنتی در اتاق حاکم بود که خلاءها را چند برابر می کرد، ازاین رو نیاز بود که این حلقه مفقوده پیدا شود.
وی افزود: ازاین رو، در این مرکز در نظر داریم در جهت تحقق این امر فعالیت نماییم که البته تا کنون به نتایج مطلوبی هم دست یافتیم. حال با انعقاد این تفاهمنامه با ورود به حوزه کارآفرینی و برگزاری رویدادهای مرتبط و دوره های آموزشی می توانیم به نتایج مطلوبی همچون شناساندن بازار کسب و کار به نخبگان دست پیدا نماییم.
اقتصادی اضافه کرد: برمبنای آمار موجود، در زمینه ایده پردازی و نوآوری فعالیتهای زیادی وجود دارد اما تنها تعداد کمی از آنها به مرحله نهایی و تجاری سازی محصول می رسند. این در حالیست که بنابر برنامه ششم توسعه در خصوص پشتیبانی از شرکتها و استارت آپ های نوآور اتاق بازرگانی ایران کمر همت بسته و با تمام توان خود در این عرصه فعالیت می کند.
ایشان در ادامه ارتباط موثر صنعت و بازار با دانشگاه ها، ایجاد شور و انگیزه در جامعه نخبگان و رسیدن به یک ادبیات مشترک در این میان را از اهداف این تفاهمنامه دانست.
دکتر مهران رضوانی، مدیرگروه کارآفرینی سازمانی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در این مراسم با اشاره به اینکه در این دانشکده فعالیتهای ارزشمندی در این عرصه انجام شده است، اظهار داشت: رویکرد ما در دانشکده کارآفرینی این است که افرادی که تجارب ارزشمندی در این عرصه در سطح بین الملل دارند، به دانشجویان و علاقه مندان کمک کنند تا بتوانند دانش خودرا به فراسوی مرزهای ملی و منطقه ای گسترش دهند.
وی افزود: از طرفی بازار کسب و کار کشور می تواند از فعالیتهای ملی و بین المللی شرکتهای دانش بنیان، خوراک فکری و تجارب ارزشمندی که در این عرصه دارند استفاده کنند. ضمن این که ذخیره دانشی ارزشمندی در مجموعه کارآفرینی وجود دارد.
به نقل از روابط عمومی مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات، رضوانی اظهار نمود: در دانشگاه تهران هم سازوکاری ترتیب داده ایم که دانشجویان در هر رشته ای که تحصیل می کنند، بتوانند واحدهایی از دروس کارآفرینی را هم بگذرانند تا یاد بگیرند ایده های خودرا به منصه ظهور برسانند.




منبع:

1400/04/01
10:59:58
5.0 / 5
1015
تگهای خبر: بین المللی , تولید , خدمات , دانش بنیان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴