حملات فیشینگ برای آلوده كردن شركتهای انرژی و نفت و گاز

حملات فیشینگ برای آلوده كردن شركتهای انرژی و نفت و گاز

به گزارش لیمو بلاگ مدتی است ارسال ایمیل های آلوده به بدافزار به شرکتهای انرژی و مؤسسات همکار با آنها با هدف سرقت اطلاعات از این شرکت ها تشدید شده است.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از زد دی نت، هکرهای اینترنتی از این طریق شرکتهای انرژی، نفتی، گازی و دیگر مؤسسات همکار با آنها را هدف گرفته اند و با ارسال ایمیل های فیشینگ تلاش می کنند اسامی کاربری، کلمات عبور و دیگر اطلاعات حساس را از شرکتهای مذکور سرقت نمایند.
بررسی های مؤسسه امنیت سایبری اینتزر نشان داده است حملات فیشینگ یاد شده از یک سال قبل آغاز و تلاش فراوانی شده تا این ایمیل ها پاسخ به ایمیل های قبلی مدیران و مسؤلان شرکتهای هدف به نظر برسند. این ایمیل ها حاوی لوگوهای رسمی شرکت ها هستند و در آنها به قراردادها و پروژه های مشترک دوجانبه اشاره شده تا مخاطب اقناع شود.
بخش عمده شرکت ها و مؤسسات هدف این حملات در آمریکا، امارات متحده عربی، آلمان و کره جنوبی قرار دارند. همراه با این ایمیل ها فایل های ضمیمه با فرمت پی دی اف، ای اس او یا سی ای بی ارسال می شوند که با کلیک بر روی آنها بدافزاری بر روی کامپیوتر های شخصی با هدف سرقت اطلاعات مختلف نصب می شود. با عنایت به پیچیدگی های این حمله جدید عامل یا عاملان آن هنوز شناسایی نشده اند.


منبع:

1400/04/24
12:23:21
5.0 / 5
1164
تگهای خبر: اینترنت , شركت , كامپیوتر
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳