در راستای توسعه دانش فنی؛

11 بسته خدمات به دانش بنیان ها تعلق گرفت

11 بسته خدمات به دانش بنیان ها تعلق گرفت

معاونت علمی و فناوری اعلام نمود ۱۱ بسته خدمات به دانش بنیان ها در حوزه هایی مانند بیمه، گمرک، مالیات و بازارسازی داخلی عرضه می کند.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری، این معاونت برای کمک به حل مشکلات فنی شرکتهای خلاق و دانش بنیان، ۱۱خدمت متنوع کارآمد، متنوع و چند بعدی تهیه کرده است.
یکی از بسترهای خدمات رسانی در این حوزه، برگزاری جلسات مجانی با استفاده از کارشناسان بیرونی است. مهندسان شرکت دانش بنیان و فعالان صنایع نرم و خلاق و دانش بنیان می توانند با شرکت در این جلسات سوالات فنی و تخصصی خویش را با کارشناسان خبره آن حوزه در بین بگذارند و پاسخ دریافت نمایند.
همچنین این کارشناسان بیرونی با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می توانند خدمات بیشتری برای تولید موفق محصول به این شرکت ها عرضه کنند.
استفاده از خدمات تخصصی نانو
همچنین مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) یک مرکز خدماتی خاص است که خدمات مختلفی را در حوزه فناوری نانو به شرکتهای متقاضی عرضه می دهد. این خدمات شامل در اختیار گذاردن تجهیزات ساخت و تولید در ابعاد نانو در مقیاس آزمایشگاهی و نیمه صنعتی هم می شود. همینطور در چارچوب شش پلت فرم فناوری شامل نانومواد، نانوکامپوزیت، نانوالیاف، نانوپوشش، نانوکویتاسیون و پلاسمای سرد، خدمات ساخت و تولید عرضه می شود.
رساندن محصولات دانش بنیان به بازار با کمترین هزینه
این رشته از خدمت، عرضه مشاوره تخصصی و استفاده از خدمات کارآزموده و مجرب را شامل می شود. کسب و کارهای مختلف خلاق و دانش بنیان درخواست های عمومی خویش را در این پیشخوان خدمتی عرضه می کنند.
مشاوره الکترونیک، مخابرات، قدرت، لیزر، سامانه های هوشمند و تجهیزات پزشکی، مشاوره توسعه فنی محصولات در حوزه تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی، مشاوره توسعه فنی محصولات در حوزه تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته، مشاوره توسعه فنی محصولات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مشاوره توسعه فنی محصولات در حوزه مواد پیشرفته، مشاوره توسعه فنی محصولات در حوزه مواد شیمیایی و پلیمری، مشاوره طراحی صنعتی و بسته بندی و مشاوره فنی در حوزه دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، دیگر خدمات عرضه شده در چارچوب بسته خدمتی «خدمات و مشاوره فنی محصولات» است.
همچنین در چارچوب این خدمت، یارانه خدمات آزمایشگاهی هم به شرکتهای دانش بنیان پرداخت می شود. شرکتهای متقاضی برای دریافت یارانه خدمات آزمایشگاهی بعد از ثبت درخواست، از یارانه کمکی هم در این خصوص برخوردار می شوند.
شرکت های خلاق و دانش بنیان هر کدام به فراخور حال خود، از ۱۴۰ بسته خدمتی متنوع بهره مند می شوند. هر کدام از این بسته های خدماتی در حوزه های مانند بیمه، گمرک، مالیات و بازارسازی داخلی خود به چندین زیرشاخه مختلف تقسیم می شوند و بر این اساس، بیشتر از ۵۰۰ خدمت مختلف از جانب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عرضه می شود.


منبع:

1400/04/26
21:27:04
5.0 / 5
1022
تگهای خبر: الكترونیك , پزشكی , تولید , خدمات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱