اجرای سومین طرح ابر رایانه در کشور

اجرای سومین طرح ابر رایانه در کشور

رییس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از تعریف پروژه سوپر کامپیوتر دیگری پس از ˮسیمرغˮ و ˮمریمˮ در این مرکز آگاهی داد و اظهار داشت: پیش بینی می شود این پروژه سوپر کامپیوتر تا بهار سال آینده به بهره برداری برسد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا علی اصغر انصاری امروز در رویداد گرنت تحقیق و توسعه هوش مصنوعی که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، ابررایانه سیمرغ را از دستاوردهای پژوهشگاه فناوری اطلاعات دانست که با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر به بهره برداری رسیده و خدمات لازم را به پژوهشگران عرضه می دهد.
وی افزود: علاوه بر آن با همکاری ستاد کرونا و بعضی از دانشگاه ها همچون دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی پروژه ای را در زمینه پراکندگی و شیوع زمانی و مکانی بیماری کرونا در استان تهران اجرایی کردیم.
انصاری با اشاره به اینکه هم اکنون خیلی از کشورهای دنیا سرمایه گذاری های کلانی در زمینه AI کردند، اظهار نمود: ۱۰ کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی به ترتیب کشورهای "چین"، "امریکا"، "بریتانیا"، "هند"، "آلمان"، "ژاپن"، "فرانسه"، "کانادا"، "ایتالیا" و "اسپانیا" هستند.
رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: ۱۰ دانشگاه برتر در حوزه هوش مصنوعی در ایران به ترتیب به این شرح است:
رتبه نام دانشگاه تعداد مدرک ۱ دانشگاه آزاد ۱۱ هزار و ۶۸۳ مدرک ۲ دانشگاه تهران ۶ هزار و ۲۳۱ مدرک ۳ دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۴ هزار و ۵۱۱ مدرک ۴ دانشگاه علم و صنعت ایران ۳ هزار و ۱۸۳ مدرک ۵ دانشگاه صنعتی شریف ۳ هزار و ۶۷ مدرک ۶ دانشگاه تربیت مدرس ۲ هزار و ۲۹۰ مدرک ۷ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ۲ هزار و ۸۸ مدرک ۸ دانشگاه شیراز هزار و ۹۶۰ مدرک ۹ دانشگاه تبریز هزار و ۸۱۵ مدرک ۱۰ دانشگاه فردوسی مشهد هزار و ۷۹۸ انصاری با تکیه بر این که در دنیا عمده سرمایه گذاری ها در این حوزه با مشارکت بخش خصوصی صورت می گیرد، اظهار نمود: یکی از دغدغه های وزارت ارتباطات در زمینه توسعه هوش مصنوعی در ارتباط با فرآیندهای پردازش و ذخیره سازی داده ها است که باید پلت فرم هایی برای حضور بخش خصوصی در زمینه سرمایه گذاری در این حوزه ایجاد شود.
رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات همینطور تصریح کرد: پس از راه اندازی ابررایانه سیمرغ، راه اندازی ابر رایانه "مریم" در دستور کار این پژوهشگاه قرار دارد. علاوه بر اینها پروژه دیگری در مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی تعریف کردیم که در حد ابررایانه سیمرغ است و پیشبینی می شود تا بهار سال آینده در دسترس قرار گیرد.



1400/05/14
11:13:06
5.0 / 5
1038
تگهای خبر: آنلاین , پزشكی , پژوهش , خدمات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳