در مراسم امضای موافقت نامه پارك فناوری صنعت نفت با دانشگاه ها و پاركها مطرح شد

فروش 1600 میلیاردی محصولات دانش بنیان از طرف شرکت های پارک خراسان رضوی

فروش 1600 میلیاردی محصولات دانش بنیان از طرف شرکت های پارک خراسان رضوی

به گزارش لیمو بلاگ رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اعلان اینکه حالا 350 شرکت دانش بنیان در این پارک مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: شرکت های این پارک، 1600 میلیارد تومان فروش داشته اند که 60 درصد آن مربوط به حوزه نفت، گاز و پتروشیمی بوده است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر رضا قنبری امروز در مراسم امضای موافقت نامه تاسیس مراکز نوآوری و رشد مشترک میان پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری با اعلان اینکه پارک فناوری رضوی با قدمت ۱۹ ساله توانسته ۵ هزار نیروی فعال تحصیلکرده را جذب نماید، اضافه کرد: حالا ۳۵۰ شرکت دانش بنیان در این پارک مشغول به فعالیت هستند و متوسط سنی فعالان در شرکت های مستقر در پارک خراسان، ۳۰ سال است.
وی با اشاره به فروش شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک خراسان، اظهار داشت: برمبنای آخرین آمار، شرکت های این پارک، ۱۶۰۰ میلیارد تومان فروش داشته اند که ۶۰ درصد آن مربوط به حوزه نفت، گاز و پتروشیمی بوده است.
قنبری با اشاره به همکاری پارک خراسان و پارک صنعت نفت اظهار داشت: ما به این همکاری مشترک امیدوار هستیم؛ برای اینکه این همکاری یک مدل جدید مشارکتی خواهد بود.
رییس پارک علم وفناوری خراسان "توسعه فناوری"، "پشتیبانی فناوری" و "پشتیبانی عمومی" را ۳ دسته از نیازهای شرکتها دانست و تصریح کرد: اصلی ترین کار برای شرکتها توسعه بازار است که ما به تنهایی باید به سراغ متقاضیان برویم؛ اما همکاری پارک خراسان با پارک علم و فناوری صنعت نفت این مشکل شرکتها را رفع می کند.
وی ادامه داد: ۳ سال گذشته، پارک های علم و فناوری خوزستان، شیراز، بوشهر، تربیت مدرس و خراسان تجمع خوبی در زمینه نفت و گاز داشته اند که منجر به تشکیل کنسرسیومی شد؛ اما این کنسرسیوم با تعامل و همکاری ما با پارک علم و فناوری صنعت نفت متفاوت می باشد.
قنبری اضافه کرد: ما هیچ احساس رقابتی با پارک ها بخصوص پارک ملی نفت نداریم و بنظر می رسد که در امتداد همکاری با یکدیگر تکمیل تر خواهیم شد.
وی افزود: پارک علم وفناوری صنعت نفت می تواند در امتداد استفاده از فناوری های به نتیجه رسیده شرکتها و سرریز فناوری های پارک در زمینه نفت و گاز گامی بردارد؛ برای ما ایده آل بود که شرکت های دانش بنیان در پارک قطر شعبه هایی داشته باشند؛ سرمایه ای که در پارک صنعت نفت وجود دارد و می تواند موجب شود که همکاری خوبی دراین زمینه داشته باشیم و شرکتها شعبه ای در قطر داشته باشند.
بگفته رییس پارک علم وفناوری خراسان، در این پارک قسمتی از فعالیت شرکتها به حوزه انرژی اختصاص دارد.




منبع:

1400/05/19
14:15:46
5.0 / 5
1041
تگهای خبر: دانش بنیان , دانشگاه , شركت , فروش
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳