تولید سوئیچ حرارتی برای سرد و گرم کردن باتری ها

تولید سوئیچ حرارتی برای سرد و گرم کردن باتری ها

پژوهشگران با بهره گیری از فوم گرافنی نوعی سوئیچ حرارتی ساخته اند که می توان از آن برای گرم و سرد کردن باتری ها در هر زمان و برمبنای نیاز کاربران استفاده نمود.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از نیواطلس، باتری ها در مقابل هوای به شدت سرد و گرم لطمه پذیر هستند و برای حل این مشکل نوعی سوئیچ حرارتی تولید شده که می تواند برمبنای خواست افراد دمای باتری را گرم یا سرد کند تا از لطمه دیدن آنها جلوگیری شود.
فوم گرافنی مورد اشاره می تواند در صورت سرد بودن هوای محیط بیرون، گرما را در محیط اطراف باتری حبس کند یا اجازه دهد گرمای بیش از اندازه از محیط اطراف باتری تخلیه شود تا باتری به سرعت سرد شود.
با توجه به این که باتری های لیتیومی تنها باید در دمای بین صفر تا ۴۵ درجه سانتیگراد مورد استفاده قرار بگیرند، این فناوری به حفظ سلامت باتری ها به ویژه در زمان شارژ شدن آنها کمک می نماید. ضخامت فوم گرافنی بین ۰.۲ تا ۱.۲ میلیمتر در نوسان است و مانند یک عایق حرارتی عمل می کند.
این عایق مفید را می توان در گوشیهای تلفن همراه و لپ تاپ ها برای جلوگیری از گرم و سرد شدن زیاد باتری ها به کار گرفت و حتی امکان نصب آن برای ایمن سازی باتری های خودرو های برقی نیز وجود دارد.

1400/05/27
23:51:40
5.0 / 5
1132
تگهای خبر: تولید , خودرو , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲