دو برگزیده جایزه حوزه بیوتکنولوژی عرضه شدند

دو برگزیده جایزه حوزه بیوتکنولوژی عرضه شدند

به گزارش لیمو بلاگ از جانب انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران دو نفر از برگزیدگان جایزه کاظمی آشتیانی در حوزه بیوتکنولوژی معرفی گشتند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا در حاشیه آیین گشایش دوازدهمین همایش و چهارمین کنگره بین المللی بیوتکنولوژی از جانب انجمن بیوتکنولوژی دو نفر از برگزیدگان جایزه کاظمی آشتیانی در بخش های اساتید برتر و محققان جوان عرضه شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.
در بخش اساتید، جایزه کاظمی آشتیانی به دکتر محمود تولایی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اعطا شد. وی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با رتبه استاد تمام پایه ۳۲، استاد راهنما و مشاور در ۷۶ رساله دوره کارشناسی ارشد و استاد راهنما و مشاور در ۱۹ رساله دکتری تخصصی بوده است.
تدوین برنامه و راه اندازی دوره کارشناسی ارشد ژنتیک پزشکی در دانشگاه بقیه الله، تدوین برنامه و راه اندازی دوره دکتری تخصصی بیوتکنولوژی دانشگاه امام حسین، انتشار ۸۲ مقاله ISI و سایر ایندکس های معتبر در مجلات علمی بین المللی و ده ها مقاله در مجلات داخلی، انتشار ۱۱۹ مقاله در همایش ها و کنفرانس های ملی و بین المللی و ترجمه و تدوین ۳ کتاب تخصصی از دیگر دستاوردهای علمی-پژوهشی و آموزشی وی به حساب می آید.
تولایی همینطور مجری و همکار در ۱۸ پروژه تحقیقاتی بوده و موفق به ثبت ۱۱ ژن در بانک ژن جهانی و ۳ مورد ثبت اختراع شده است.
از جمله دستاوردهای اجرایی وی شامل این موارد می شود:
مؤسس و رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور از سال ۸۷ تا ۹۲
معاون پژوهشی دانشگاه بقیه الله از سال ۸۲ تا ۸۵
مؤسس پژوهشکده تکنولوژی های جدید زیستی سال ۸۶ و ایجاد ۱۰ آزمایشگاه تخصصی
مؤسس و رئیس مرکز جامع ژنتیک نور و مدیر طرح شناسایی ژنتیکی شهدای گمنام در کشور از سال ۸۱ تاکنون
عضو مؤسس و هیات مدیره انجمن ایمنی زیستی ایران در دو دوره
عضو هیات مدیره و نائب رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران در ۳ دوره
طراح و مجری طرح تقسیم کار ملی در حوزه زیست فناوری کشور
در بخش محققان جوان حوزه بیوتکنولوژی دکتر "صادق شجاعی" دانشجوی سال چهارم دکتری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری معرفی شد.
وی موفق به انتشار ۵ مقاله علمی-پژوهشی و ISI در مجلات علمی بین المللی و داخلی، انتشار ۱۰ مقاله در همایش ها و کنفرانس های ملی و بین المللی، همکاری در تالیف و ترجمه بیشتر از ۴ کتاب علمی در حوزه زیست فناوری، مهندسی ژنتیک و کریسپر شده است.
همکاری در بیشتر از ۷ پروژه تحقیقاتی در حوزه زیست فناوری و پزشکی، مجری و همکار در پروژه های تولید کیت های تشخیصی و مولکولی مانند کیت تشخیص کرونا، کیت استخراج RNA ویروسی، محیط کشت انتقال ویروسی، کیت های استخراج DNA و RNA از بافت های انسانی، جانوری و گیاهی و استفاده از تکنیک کریسپر در تشخیص ویروس کرونا از دیگر دستاوردهای علمی-پژوهشی است.
شجاعی همینطور دانشجوی رتبه اول طی دوران تحصیلی است و تلاش گسترده در راه اندازی و ترویج استفاده از روش کریسپر برای ویرایش ژنومی گیاهان در ایران کرده است.
در این مراسم همینطور از سیما گسکری همسر مرحوم دکتر بهزاد قره یاضی تقدیر گردید.




منبع:

1400/05/31
23:21:20
5.0 / 5
1005
تگهای خبر: بین المللی , پزشكی , پژوهش , تكنولوژی
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳