تولید محفظه ای برای سرد نگهداشتن و احیای بافت زنده قلب

تولید محفظه ای برای سرد نگهداشتن و احیای بافت زنده قلب

لیمو بلاگ: پژوهشگران دانشگاه برکلی از تولید محفظه ای برای سرد نگهداشتن و احیای بافت زنده قلب آگاهی داده اند که می توان آنرا برای تسهیل پیوند زدن این ارگان بدن در حین عمل جراحی به کار گرفت.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از نیواطلس، یکی از چالش های مهم برای حفظ کیفیت و سلامت بافت وارگان های بدن بمنظور انجام عمل های جراحی پیوند اعضا، جلوگیری از تشکیل کریستال های یخی است که سبب لطمه دیدن جدی این بافت ها می شود. یک فناوری نوظهور خنک سازی به حفظ و احیای بافت های قلب کمک می نماید و موجب افزایش مدت زمان نگهداری ارگان های اهدا شده برای پیوند می شود.
این فناوری خنک سازی بعد از ۱۶ سال تلاش و بررسی ابداع شده و از آن می توان برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی با حفظ کیفیت آن نیز استفاده نمود. صرفه جویی در مصرف انرژی یکی دیگر از مزایای استفاده از فناوری مورد اشاره است.
در قالب این فناوری بافت های قلب در فضایی تحت فشار ثابت و در درون یک مایع قرار گرفته و ظرف نگهداری آنها از هوا خالی می شود تا امکان شکل گیری بلورهای یخ از بین برود. سپس درجه حرارت داخل این ظرف تا منفی ۲۲ درجه سانتیگراد کاسته می شود. در این وضعیت بافت های مذکور کیفیت و سلامت خودرا تا حد زیادی حفظ می کنند.
بررسی ها نشان داده است در ۶۵ تا ۸۰ درصد از نمونه ها که بدین شیوه سرد و سپس احیا شده اند، یکپارچگی ساختاری بافت قلب حفظ شده و این بافت ها همین طور نسبت به دارویی به نام ایزوپروترنول، که برای افزایش ضربان قلب استفاده می شود، واکنش مثبت نشان می دهند.


منبع:

1400/07/07
09:36:46
5.0 / 5
1026
تگهای خبر: تولید , دانشگاه , فناوری , كیفیت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵