ابتکار عمل استرالیا برای مقابله با پیامک های دروغین دولتی

ابتکار عمل استرالیا برای مقابله با پیامک های دروغین دولتی

لیمو بلاگ: دولت فدرال استرالیا اجرای ابتکار عملی را بمنظور بلوکه کردن پیامک های فریبنده دولتی آغاز نموده که با هدف سرقت اطلاعات مردم ارسال می شوند.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از زد دی نت، برنامه ریزی برای اجرای این طرح از یک سال قبل شروع شده است تا پیامک های فریبنده فیشینگ شناسایی و روند ارسال آنها متوقف شود.
پیامک های مورد اشاره که ظاهراً از طرف دولت ارسال می شوند در اصل توسط کلاهبرداران سایبری طراحی شده و ادعا می شود از طرف سایت ها و خدمات دولت الکترونیک مانند سنترلینک، مای گاو و اداره مالیات دولت استرالیا فرستاده شده اند.
دولت استرالیا می گوید پس از شیوع ویروس کرونا میزان استفاده از خدمات دولت الکترونیک در این کشور بالا رفته و همین مورد زمینه را برای کلاهبرداری های سایبری فراهم نموده است. در جریان اجرای آزمایشی این طرح در حدود ۲۵۰۰ نوع پیامک جعلی و تقلبی شناسایی و بلوکه شدند. علاوه بر این ۲۱۴ میلیون تماس تلفنی با هدف کلاهبرداری از مردم نیز کشف و بلوکه شدند.
پارلمان استرالیا خواهان همکاری شرکت های مخابراتی و اپراتورهای استرالیایی بمنظور موفقیت بیشتر این طرح شده است. این ابتکار توسط مرکز امنیت سایبری استرالیا، دولت این کشور و شرکت های مخابراتی راه اندازی و شروع شد.


منبع:

1400/08/05
20:04:05
5.0 / 5
1025
تگهای خبر: الكترونیك , خدمات , سایت , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴