موازی کاری چالش اصلی توسعه ژئوماتیک در کشور

موازی کاری چالش اصلی توسعه ژئوماتیک در کشور

رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن اشاره به اقدامات این ستاد در توسعه محصولات حوزه ژئوماتیک اظهار داشت: موازی کاری یکی از چالش های مهم این حوزه است که میتوان با عرضه راهکارهایی از پتانسیل دستگاههای مختلف در این حوزه بهره برد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، یاسر ابراهیمیان قاجاری امروز در نشست تخصصی در مورد چالش ها و راهبردهای حوزه GNSS در سطح ملی که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به صورت آنلاین برگزار شد، دغدغه اصلی متخصصان و محققان کشو را توسعه کشور دانست و اضافه کرد: توسعه کشور بدون توسعه فناوری امکان پذیر نیست و مسیر توسعه کشور از مسیر توسعه فناوری های راهبردی عبور می کند.
وی یکی از این تکنولوژی های راهبردی را "ژئوماتیک" عنوان نمود و افزود: در کنار نانو تکنولوژی و بیو تکنولوژی، ژئوماتیک بعنوان مگا فناوری نوظهور مطرح شده است؛ ازاین رو این لزوم در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری احساس شد که فناوری های ژئوماتیک را در ساختار خود جای دهد تا مسیری برای ورود شرکتهای دانش بنیان باشد.
ابراهیمیان با اشاره به اینکه این فناوری در معاونت علمی هر چند با تاخیر ولی در نهایت بعنوان فناوری راهبردی به رسمیت شناخته شد، اظهار نمود: زیست بوم فناوری ژئوماتیک دارای مولفه هایی چون "شرکت های دانش بنیان"، "استارت آپ ها"، "دستگاه های اجرایی"، "سازمان فضایی"، "سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح" و "مراکز علمی" است و امروز این زیست بوم GNSS در کشور بوجود آمده است.
رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، هدف این ستاد را توسعه محصولات در حوزه GNSS عنوان نمود و خاطرنشان کرد: هم اکنون شرکتهای زیادی در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های تعیین موقعیت ماهواره ای جهانی و منطقه ای GNSS در کشور فعال شده اند، بگونه ای که این شرکت ها توانایی تولید محصولات در این عرصه را در حد جایگزین شدن با محصولات چینی دارند.
وی با تکیه بر این که این توانمندی، زمینه را برای تولید و صادرات محصولات حوزه ژئوماتیک در کشور فراهم می آورد، اظهار نمود: تولید داخلی این محصولات همینطور در خروج ارز از کشور موثر است.
ابراهیمیان ضمن اشاره به چالش های حوزه فناوری ژئوماتیک اظهار داشت: هم اکنون خیلی از ارگان و نهادها به صورت موازی کاری در این حوزه محصول تولید می کنند و این چالش بزرگ در حوزه فناوری ژئوماتیک است که میتوان با حل آن شاهد نمو و توسعه چنین فناوری نوظهوری در کشور باشیم.




منبع:

1400/08/13
20:52:28
5.0 / 5
635
تگهای خبر: آنلاین , تكنولوژی , تولید , دانش بنیان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱