رشد ۴۸ و شش دهم درصدی بازار پوشاک نانویی به علت بحران کرونا

رشد ۴۸ و شش دهم درصدی بازار پوشاک نانویی به علت بحران کرونا

به گزارش لیمو بلاگ بر مبنای برآوردهای جهانی پیشبینی می شود پس از عبور از بحران کرونا، رشد بازار پوشاک نانو به رقم ۱۴٫۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ برسد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، بازیگران اصلی فعال در بازار پوشاک مجهز به فناوری نانو درحال پیاده سازی روند جدیدی از پوشاک با فناوری پوشیدنی هستند تا جایگاه رقابتی خویش را در بازار جهانی حفظ کنند.
بعنوان مثال، در ژانویه ۲۰۱۹، یک شرکت نساجی از گروه Teijin، خط تولید جدیدی از لباس های ورزشی و سایر لباس ها را با راهکارهای پوشیدنی راه اندازی نمود. این شرکت طیف محصولات خویش را در پنجمین نمایشگاه پوشیدنی در سایت بیگ توکیو، یک نمایشگاه تجاری پیشرو برای دستگاههای پوشیدنی و فناوری مرتبط، به نمایش گذاشت. پیشبینی می شود که ادغام فناوری نانو با پوشاک در سالهای آینده یک روند مهم در صنعت پوشاک ایجاد نماید.
انتظار می رود اندازه بازار جهانی پوشاک فناوری نانو از ۴٫۲۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به ۶٫۳۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۴۸٫۶ درصد افزایش یابد. این رشد به طور عمده به علت از سرگیری فعالیتهای شرکت ها و انطباق با شرایط عادی جدید بعد از کرونا است که طی دو سال قبل مجبور به اعمال اقدامات محدودکننده نظیر فاصله گذاری اجتماعی، کار از راه دور و تعطیلی فعالیتهای تجاری بودند که این اقدامات پیامدهایی را برای صنعت پوشاک نانو به همراه داشت.
با در نظر گرفتن این چالش ها انتظار می رود این بازار در سال ۲۰۲۵ با رشد ۲۳ درصدی به ۱۴٫۵۲ میلیارد دلار برسد.
افزایش استفاده از لباس های فناوری نانو در صنعت پزشکی، به علت خواص ضد میکروبی آن، بازار پوشاک فناوری نانو را به حرکت درآورده است؛ چون که لباس های نانویی دارای خاصیت ضد میکروبی برای مبارزه با میکروارگانیسم هایی مانند ویروس ها، قارچ ها و باکتری ها مناسب هستند؛ ازاین رو شرکتهای فعال در بازار پوشاک فناوری نانو درحال معرفی محصولات پزشکی برای مقابله با میکروارگانیسم ها هستند.
به نقل از ستاد نانو، در مارس ۲۰۲۰ یک تولیدکننده ماسک مستقر در ژوهای، ماسک های حاوی نانوذرات نقره عرضه نمود که قابل استفاده مجدد بوده و برای کشتن باکتری ها مناسب هستند. نانو ذرات نقره به صورت مداوم یون هایی را آزاد می کنند که قادر به کشتن باکتری ها و ویروس ها هستند. بنابراین، پیشبینی می شود که استفاده روز افزون از الیاف یا لباس های فناوری نانو در صنعت مراقبت های بهداشتی، درآمدهای بازار پوشاک فناوری نانو را در سالهای آینده افزایش دهد.



1400/08/18
12:32:35
5.0 / 5
556
تگهای خبر: پزشكی , تولید , سایت , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳