رییس مركز تحقیقات بیوشیمی دانشگاه تهران در افتتاحیه رویداد ترویج علم:

بیماری دیابت بیماری قند نیست بیماری استرس است

بیماری دیابت بیماری قند نیست بیماری استرس است

به گزارش لیمو بلاگ رئیس مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران با اشاره به اینکه روز دیابت با روز علم در خدمت صلح و توسعه تقارن دارد، اظهار داشت: بیماری دیابت تنها بیماری قند نیست، بلکه بیماری استرس است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا دکتر علی اکبر موسوی موحدی امروز در افتتاحیه رویداد ترویج علم که در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد، اضافه کرد: امروز علاوه بر روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه روز دیابت هم هست.
وی با اشاره به اینکه دیابت بخصوص دیابت نوع ۲ را بیماری قند می نامند، اظهار نمود: ما در طول سالیان مطالعه و تحقیق درباره این بیماری به این نتیجه رسیدیم که دیابت تنها یک بیماری قند نیست، بلکه بیماری استرس است؛ چون که در صورت استرس یون های آزاد در بدن ایجاد می شود و باعث توسعه بیماری دیابت می شود.
موسوی، تصریح کرد: ازاین رو لازم است نگاه عمیقی به مسائل استرس غذایی، استرس اشعه ای، استرس شغلی و استرس فناوری های ناهنجار صورت گیرد.
رئیس مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران بیماری دیابت را بام الامراض توصیف کرد و خاطرنشان کرد: بیماری آلزایمر هم یکی دیگر از شاخه های استرس است.




منبع:

1400/08/20
21:22:58
5.0 / 5
548
تگهای خبر: دانشگاه , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳