گردهمایی 6000 نفری اعضای فناور دانشگاه آزاد

گردهمایی 6000 نفری اعضای فناور دانشگاه آزاد

به گزارش لیمو بلاگ معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری همایش گام دوم این دانشگاه آگاهی داد و اظهار داشت: در این همایش هزار پژوهشکده، هزار استارت آپ، هزار شرکت فناورانه و خلاق و پنج تا شش هزار نفر از اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی حضور خواهند یافت.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی در نشست خبری این دانشگاه، اظهار نمود: امروزه جهاد برای رسانه ها بحث توسعه اقتصادیست که بزرگترین خاکریز جنگ با دشمن است و یکی از بزرگترین خاکریزها حوزه تحقیقات و فناوری است.
وی افزود: معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در این دو سال و نیم گذشته اقداماتی انجام داده که نتیجه آن چهار یا پنج قانون عمده است و به طور کل در ستاد فناوری دانشگاه آزاد در سازمان مرکزی سیاست گذاری هایی در امتداد حمایت و رفع موانع برای توسعه فناوری انجام می شود.
دهقانی فیروزآبادی در ارتباط با سراهای نوآوری این دانشگاه، اظهار داشت: اکنون بیش از ۳۰ سرای نوآوری در کشور بصورت کاربردی درحال فعالیت هستند و باتوجه به خاصیت های فناورانه خود به شرکت های دانش بنیان هر شهر کمک می کنند.
وی از دیگر اقدامات معاونت تحقیقات دانشگاه آزاد را ایجاد بخشنامه هایی اعلام نمود که یکی از آنها بخشنامه ای در پشتیبانی از طرح های فناوری اعضای هیات علمی دانشگاه است تا این طرح بتواند به اساتید فناور دانشگاه آزاد کمک نماید، بخشنامه دیگر در ارتباط با سیاست های پشتیبانی از طرح های فناورانه دانشگاه آزاد است که در آن دانشجویان و اساتیدی که اقدامات فناورانه انجام می دهند، مورد تشویق قرار می گیرند و پیشرفت می کنند.
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بخشنامه دیگر این دانشگاه، اشاره کرد: استفاده و بهره برداری از آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر اقداماتی بود که در این دو سال و نیم انجام شد. چونکه دانشگاه آزاد پر تعدادترین و پر امکانات ترین و مجهزترین کارگاه های دانشگاه های کشور را دارد. در این بخشنامه شرکت های فناور و خلاق در قالب یک سری شرکت، مدیریت و راندمان از این آزمایشگاه ها را به عهده می گیرند.
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در تهران بیش از ۴۰ هزار متر مربع فضای دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار شتاب دهنده ها و مراکز خصوصی بیرون از دانشگاه قرار گرفته تا با کمک نیروهای دانشگاه آزاد در حوزه تحقیقات و فناوری فعالیت کنند.
وی با اعلان اینکه هنوز از این ظرفیت ها ۱۰ درصد هم استفاده نشده، اشاره کرد: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی این است که استاد و دانشجوی فناور اگر علاقه به کار دارند، دانشگاه آزاد آنها را با آغوش باز مورد پذیرش قرار می دهد.
دهقانی فیروزآبادی اشاره کرد: اقدام بعدی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری بود که با سرمایه ثبتی ۲۵ میلیارد تومانی ثبت گردید و به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید. افق این صندوق نیز این است که به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برسد.
وی با اشاره به همایش گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار نمود: برنامه ریزی برای اجرای رویدادهای ملی یک نقطه عطف است. در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی رویدادی تحت عنوان گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی نامگذاری کرده که برمبنای گام دوم انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده است. این رویداد با شعار هزار فناور، هزار شرکت و هزاراستارت آپ برنامه ریزی شده که ظرف ۶ ماه آتی در سطح ملی برگزار می شود.
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در این رابطه اضافه کرد: در این رویداد که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود، هزار پژوهشکده با زیرساخت های پژوهشی، هزار استارت آپ، هزار شرکت فناورانه و خلاق و پنج تا شش هزار نفر از اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی حضور خواهند داشت.
وی با اعلان اینکه این رویداد سه روزه در ۶ بخش برگزار می شود، اشاره کرد: هدفگذاری این برنامه این است که ظرف این ۶ ماه فعالیت شایان توجهی در شناسایی شرکت های خلاق صورت گیرد و هزار تجهیزات آزمایشگاهی برتر شناسایی شوند. در این برنامه پژوهشگران واحدها و استانها با یکدیگر ملاقات خواهند کرد و استعدادها و تجهیزات به همه مراکز رشد، شتاب دهنده ها، دولتمردان و سران سه قوه عرضه خواهد شد و هزار گروه فناور جدید و هزار استارت آپ جذب خواهند شد.




منبع:

1400/09/02
23:42:10
5.0 / 5
987
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳