توسط محققان كشور؛

دستگاه های میکروتونلینگ برای جمع آوری آبهای سطحی بومی سازی شد

دستگاه های میکروتونلینگ برای جمع آوری آبهای سطحی بومی سازی شد

پژوهشگران در یک شرکت دانش بنیان موفق به بومی سازی دستگاه های میکروتونلینگ شدند که برای جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب شهری به کار می آید.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری، جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب شهری در بعضی استانها بعنوان یک چالش مهم در صنعت آب و فاضلاب کشور مطرح بوده است.
این دغدغه سبب شد تا کارگروه تخصصی حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در یک همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، به حل این مشکل کمک نماید.
بومی سازی دانش تولید دستگاه های پیشرفته
در یکی از این پروژه ها، دستگاه جدیدی جهت پروژه فاضلاب شهری اهواز طراحی و تولید شد که حفاری و لوله گذاری درایو اول با موفقیت به پایان رسیده و درحال اجرای درایو دوم است.
در این پروژه، یک شرکت دانش بنیان تولیدی در زمینه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، موفق به بومی سازی دستگاه های میکروتونلینگ شده است. این شرکت که ۲۰ سال تجربه کار اجرائی در زمینه تونل های مکانیزه دارد، اکنون ۶ سال است که به حوزه ساخت ورود کرده که بومی سازی دانش تولید دستگاه های میکروتونلینگ، یکی از این طرح ها محسوب می شود.
با بومی سازی این دستگاه، زمینه برای صادرات آن به کشورهایی چون آذربایجان و قطر فراهم گشته است. دانش بومی شده تولید این دستگاهها به شکلی است که دستگاه متناسب با زمین پروژه طراحی و تولید می شوند که همین، تفاوت میان این دستگاه با نمونه های خارجی مشابه است.
این فناوری که سبب شد تا در یکی از نمونه ها، گامی بلند در راه حل پایدار چالش صنعت آب و فاضلاب کشور برداشته شود، با حمایت های کارگروه تخصصی حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست و مرکز شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راه تولید و توسعه قرار گرفت.

1400/09/09
11:41:21
5.0 / 5
774
تگهای خبر: تولید , دانش بنیان , شركت , صادرات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲