معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت مطرح كرد

۳ راهبرد دانشگاه علم و صنعت

۳ راهبرد دانشگاه علم و صنعت

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ضمن اشاره به دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه، راهبرد حوزه پژوهش و فناوری را توسعه همه جانبه، هوشمند و متوازن عنوان نمود و اظهار داشت: ˮهمه جانبهˮ از لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات، فضا و توسعه پژوهشکده ها، ˮهوشمندˮ از لحاظ زودبازده و پربازده بودن فعالیت ها و سرمایه گذاری ها و ˮمتوازنˮ از این منظر که خیلی گرفتار سوگیری به سمت یک موضوع نشویم و از موضوعات دیگر غافل شویم.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر داوود یونسیان امروز در رویداد سالانه روز پژوهش در دانشگاه علم و صنعت به ارائه گزارش عملکرد و برنامه های پژوهشی دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: سال جاری برای نخستین بار گسترده و هدفمند جشنواره پژوهش و فناوری را در دانشگاه شکل دادیم.

وی افزود: مجتمعی برای این فعالیت ها طراحی شد و دانشکده های ۱۵گانه دانشگاه بصورت جداگانه هر کدام جشنواره و هفته پژوهش را دنبال کردند. در کنار آن سخنرانی های علمی از دانشگاه های معتبر جهان انجام شد.

یونسیان با اشاره به اینکه در این جشنوار بیش از ۶۰ رویداد تعاملات صنعتی و فناوری، بیش از ۷۰ سخنرانی علمی، ۱۰ رویداد حوزه نوآوری، ۲۰ کارگاه آموزشی، ۳۰ رویداد دانشجویی و دو نمایشگاه تخصصی برگزار شده است، اظهار داشت: این جشنواره در اواسط هفته آتی به انتها خواهد رسید.

وی اظهار داشت: حجم قراردادهای صنعتی در سال گذشته، مجموعاً ۴۷ میلیارد تومان قراردادهای وصول شده دانشگاه بوده که سرانه آن به ازای هر استاد ۱۰۰ میلیون تومان بوده است و رشد حدود ۷۰ درصدی نسبت به سال ۹۸ داشته است و پیش بینی ما برمبنای وصولی های تا حالا امسال، حدود ۷۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ است.

وی ادامه داد: مراکز نوآوری شکل گرفته و اعتبار فناوری دانشگاه برای نخستین بار مصوب شده و در بخشنامه گرنت قرار گرفته است. سه انسیتیتوی جدی و فعال در زمینه نفت و گاز در دانشگاه هستند که نیاز محور و با ماموریت خاص در دانشگاه طراحی شدند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت، آمار پژوهشی این دانشگاه را به شرح زیر اعلام نمود:
- رتبه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دانشگاه در رتبه بندی های معتبر جهان
- رتبه دانشکده ها بصورت موضوعی بطور متوسط بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ جهان
- ۱۷ محقق پر استناد یک درصد برمبنای نمایه ESI
- ۵۴ محقق پر استناد دو درصد برتر برمبنای نمایه اسکوپوس
- سرانه مقالات ISI دانشگاه، بیش از چهار مقاله به ازای هر استاد
- بیش از ۴۰ درصد در مجلات Q۱ منتشر شده
- ۹ عنوان ژورنال در این دانشگاه منتشر می شود
- بالاترین ژورنال حوزه علوم و مهندسی کشور در دانشگاه علم و صنعت «مجله مهندسی عمران» با ضریب تاثیر ۲.۸۱ است.

یونسیان راهبرد حوزه پژوهش و فناوری این دانشگاه را توسعه همه جانبه، هوشمند و متوازن عنوان نمود و اظهار داشت: "همه جانبه" از لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات، فضا و توسعه پژوهشکده ها، "هوشمند" از لحاظ زودبازده و پربازده بودن فعالیت ها و سرمایه گذاری ها و "متوازن" از این منظر که خیلی گرفتار سوگیری به سمت یک موضوع نشویم و از موضوعات دیگر غافل شویم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت در آخر ضمن تشکر از معاونین سابق پژوهشی این دانشگاه، یاد و خاطره دکتر احمدیان و دکتر شریعتمداری؛ دو پژوهشگر برجسته این دانشگاه را که بتازگی مرحوم شده اند، گرامی داشت.




1400/09/23
12:43:31
5.0 / 5
952
تگهای خبر: پژوهش , دانشگاه , فناوری , نمایشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱