امکان راه رفتن معلولان با ربات پوشیدنی پژوهشگران کشور

امکان راه رفتن معلولان با ربات پوشیدنی پژوهشگران کشور

لیمو بلاگ: پژوهشگران یکی از شرکت های دانش بنیان ربات پوشیدنی برای فراهم آوردن امکان راه رفتن بیماران گرفتار فلج پایین تنه را به بازار معرفی کردند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید مصطفی حوائجی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، "اکسوپد" را یک ربات اسکلت بیرونی پایین تنه توصیف کرد که قادر می باشد وزن بیمار را تحمل کرده و آن به زمین انتقال دهد.
وی افزود: این ربات بر روی لباس های کاربر پوشیده می شود و فرد بدون نیاز به صرف انرژی زیاد به کمک این محصول می تواند راه برود؛ چونکه این محصول متشکل از چهار موتور الکتریکی پرقدرت در مفاصل لگن و زانو است که قادرند پاهای بیمار را با الگوهای حرکتی مختلف و سرعت های مختلف حرکت دهند.
حوائجی با اعلان اینکه این ربات برای افرادی که گرفتار فلج پایین تنه و یا افراد گرفتار ضعف عضلانی و یا اختلال حرکتی در ناحیه پایین تنه هستند قابل استفاده می باشد، تصریح کرد: جهت استفاده از این ربات لازم است کاربر توانایی کافی در کنترل بدن خود به کمک دست هایش را داشته باشد.
مدیر عامل این شرکت با اعلان اینکه نمونه های خارجی این محصول قیمت بسیار بالایی دارد، تصریح کرد: این محصول در کنار طراحی و ساخت کاملاً داخلی قیمت پایین تری نیز دارد.




منبع:

1400/10/06
10:34:39
5.0 / 5
517
تگهای خبر: دانش بنیان , شركت , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴