شناسایی بیشتر از 3 هزار نیاز صنعتی در حوزه نانو

شناسایی بیشتر از 3 هزار نیاز صنعتی در حوزه نانو

شبکه تبادل فناوری نانو تابحال بیشتر از سه هزار نیاز صنعتی را در حوزه نانو شناسایی کرده و بعضی از آنها را به پاسخی فناورانه متصل کرده است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، شناسایی نیازهای صنعتی و اتصال آنها به فناوران یکی از زنجیره های مهم در توسعه بازار محصولات فناورانه است. صنعت نانو هم با ایجاد پل ارتباطی میان این دو بازوی مهم، نیازهای صنعت را پاسخ داده است.
شبکه تبادل فناوری نانو از آغاز تاسیس(۱۳۹۴) تا امروز، سه هزار و ۲۵۲ نیاز صنعتی را از یک هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی شناسایی و با استفاده از ابزارهایی مانند «برگزاری رویدادهای تبادل فناوری»، «شرکت در نمایشگاه های تخصصی»، «همکاری با مشاوران خبره صنایع و کارگزاران تبادل فناوری»، «شناسایی تیم ها و افراد دارای پتانسیل در چارچوب برنامه چالش نوآوری و فناوری» و همینطور «حمایت از هسته های فناور»، بعضی از آنها را به پاسخی فناورانه متصل کرده است.
بر همین مبنا هم بیشتر از ۲۸۰ پروژه موفق به حل مسئله و بیشتر از ۵۷۰ پروژه اجرایی شده است. از مجموع تقاضاهای ثبت شده در سامانه تبادل فناوری طی یک سال قبل هم؛ ۹۶۳ مورد تقاضا از ۲۳۸ متقاضی (۲۲۰ متقاضی حقوقی و ۱۸ متقاضی حقیقی) دریافت شده است که ۱۷۰ پروژه از آنها در جریان اجرایی شدن قرار دارد.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، آمارهای عرضه شده توسط ستاد توسعه نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حوزه «تجهیزات»، «پلیمر»، «نانوکامپوزیت»، «رنگ و رزین»، «آب، پساب و محیط زیست»، «نساجی و نانوالیاف»، «صنایع فلزی» و «نانومواد»، بیشترین تقاضاهای صنعتی و طرح های در دست اجرا را به خود اختصاص داده اند.





منبع:

1400/10/13
09:24:59
5.0 / 5
580
تگهای خبر: شركت , صنایع , فناوری , محصولات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴