تولید سامانه خنک کننده برای افزایش کارایی خودرو ها

تولید سامانه خنک کننده برای افزایش کارایی خودرو ها

لیمو بلاگ: سامانه خنک کننده خودرو با جریان مایعی که توسط واترپمپ در جریان است، عملیات هواگیری اولیه و ثانویه را انجام می دهد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، مهدی شاهین، مدیرعامل یکی از شرکت های فناور با بیان این که جواز تاسیس تولید این محصول را دریافت کرده است، اظهار داشت: این قطعه ایران ساخت، هواگیری اولیه و ثانویه را بطور مداوم از لحظه روشن شدن موتور انجام داده و هرگونه حباب و گازهای تولیدی را تصفیه می کند.
وی ادامه داد: این محصول، کاملا مکانیکی عمل کرده و بدون نیاز به جریان برق یا حسگر، تنها با جریان مایع (ضدیخ) که به وسیله آب پخش کن واترپمپ در جریان است، ماموریت خودرا به انجام می رساند.
شاهین اشاره کرد: یکی از قابلیت های مهم این طرح آنست که در هر دو صورت باز یا بسته بودن ترموستات، عمل تصفیه را انجام می دهد. این دستگاه با یک ورودی و دو خروجی طراحی شده است.
موفقیت ۱۰۰درصدی در انجام عمل هواگیری
وی تصریح کرد: این قطعه بعد از آزمایش های به عمل آمده نشان داد که عمل هواگیری، تصفیه هوا و دفع و خلاء به وجود آمده را بطور ۱۰۰درصد با موفقیت به انجام رسانده است.
شاهین اشاره کرد: این محصول که در زمینه های تخصصی مکانیک و طراحی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، کاربردهای بسیاری دارد که از آن جمله می توان به حفظ محیط زیست از آلاینده های نفتی و شیمیایی و پسماندهای تعمیر و نگهداری اشاره نمود.
وی ادامه داد: با توجه به این که هواگیری اولیه و ثانویه بصورت خودکار، از لحظه روشن شدن تا خاموش شدن موتور خودرو صورت می گیرد، عمر مفید موتور خودرو بالا رفته و خلاء به وجود آمده در موتور دفع می شود.
شاهین اشاره کرد: در مهندسی و طراحی این قطعه، نوآوری هایی به عمل آمده که از آن جمله می توان به استفاده جهت خنک کاری از آلیاژ آلومینیوم و قطعاتی از جنس برنز اشاره نمود. این محصول، سه راه های خاص جهت پرهیز از بروز مشکل برای هر نوع خودرو طراحی نموده تا هیچ صدمه ای از این ناحیه، متوجه خودرو نباشد.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، مدیرعامل این شرکت فناور اشاره کرد: طرح قطعه هواگیر خودکار سیستم خنک کننده خودرو که هم ­اکنون تائیدیه های لازم از ایران خودرو را دریافت کرده، با دریافت تسهیلات مصوب دفتر نوآوری و کسب وکار نوین معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری، در راه توسعه قرار گرفته است.





منبع:

1400/10/14
13:11:33
5.0 / 5
581
تگهای خبر: تولید , خودرو , سیستم , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳