استفاده از نانو ذرات در کیت های تشخیصی از حاملگی تا اعتیاد

استفاده از نانو ذرات در کیت های تشخیصی از حاملگی تا اعتیاد

لیمو بلاگ: یکی از شرکتهای فناور کیت های تشخیصی مختلفی مبتنی بر نانو فناوری تولید کرده است که با استفاده از فناوری نانو تشخیص زودهنگام ترکیبات شیمیایی از نشانگرهای حاملگی تا مواد مخدر را میسر می کند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، کیت تشخیص زودهنگام بارداری، کیت تشخیص زودهنگام پنج گانه مورفین، آمفتامین، مت آمفتامین، متادون و حشیش بر پایه ایمونوکروماتوگرافی حاوی نانوذرات، کیت تشخیص زودهنگام حشیش، کیت تشخیص زودهنگام متادون، کیت تشخیص زودهنگام سه گانه مورفین، آمفتامین و مت آمفتامین، کیت تشخیص زودهنگام مت آمفتامین، کیت تشخیص زودهنگام مورفین و کیت تشخیص زودهنگام آمفتامین همچون محصولات نانویی این شرکت هستند.
در این کیت ها از نانوذرات طلا و نانوذرات فلورسانس استفاده شده و قابلیت انجام آزمون های کیفی، نیم کمی و کمی را فراهم می آورند. نانوذرات در این کیت ها بعنوان بستری با نسبت سطح به حجم بالا و قابلیت تحرک استفاده می شوند.
در کیت تشخیص بارداری، بر روی نانوذرات طلا آنتی بادی قرار داده شده است. با عبور نمونه از روی نانوذرات طلا متصل به آنتی بادی، HCG از سوی زنجیره آلفا به آنتی بادی متصل می شود و به دام می افتد. بر روی خط تست، آنتی بادی ضد زنجیره بتا قرار داده شده است. با عبور آنالیت حاوی نانوذرات متصل به HCG از روی آنتی بادی ضد بتا، این آنتی بادی هم به HCG متصل شده و رنگ خط تست روشن می شود.
آنالیت به سمت خط کنترل حرکت می کند. برخی از نانوذرات متصل به آنتی بادی اولیه بدون اتصال به HCG به سمت خط کنترل می روند و در این مرحله آنتی آنتی بادی به آنتی بادی متصل به ذرات طلا می چسبد و رنگ خط کنترل هم روشن می شود. درصورت روشن شدن خط کنترل فارغ از این که خط تست روشن شده یا خیر، نشان دهنده صحت آزمون است. روشن شدن خط تست نشان دهنده حضور هورمون HCG و مثبت بودن حاملگی است.
به نقل از ستاد نانو، در تولید کیت های تشخیص مواد مخدر، روی نانوذرات طلا آنتی بادی های شناسایی مواد مخدر قرار داده می شود تا در صورت افزایش بیش از اندازه مجاز این ترکیبات در بدن، شناسایی صورت گیرد. نتیجه این تست ها با سرعت بالا و در مدت زمان ۳ دقیقه ای انجام می شود.
این شرکت برای اطمینان از تولید محصولات باکیفیت، کوشیده تا علاوه بر رعایت الزامات لازم در استاندارد GMP، با استقرار سیستم مدیریت کیفیت ISO۹۰۰۱: ۲۰۱۵; ISO۱۳۴۸۵: ۲۰۱۵ کیفیت و کارایی بخش های مختلف سازمانی خویش را ارتقا بخشد.




منبع:

1400/10/18
17:34:55
5.0 / 5
515
تگهای خبر: تولید , سازمان , سیستم , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵