گوگل خواهان عدم رسیدگی به شکایت ضد انحصار ایالات آمریکا

گوگل خواهان عدم رسیدگی به شکایت ضد انحصار ایالات آمریکا

لیمو بلاگ: شرکت آلفابت، شرکت مادر تخصصی گوگل از یک قاضی فدرال در ایالت تگزاس خواسته تا به چهار شکایت از شش شکایت ضد انحصار برخی از ایالات آمریکا رسیدگی نکند.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از رویترز، شاکیان گوگل را به سوءاستفاده از تسلط خود بر بازار تبلیغات برخط متهم کرده اند، اتهامی که گوگل آنرا رد می کند.
بر طبق محتویات این پرونده، گوگل مدعی شده که ایالت ها نتوانستند ثابت کنند، این شرکت بطور غیرقانونی با فیسبوک، ساخت و پاخت داشته تا از تبلیغات در وب سایت های زیرمجموعه خود کسب درآمد بیشتری داشته باشد. فیسبوک در این دعوی متهم نشده است.
ایالت های شاکی همین طور ادعا کرده بودند که گوگل حداقل از سه برنامه برای دستکاری مزایده های تبلیغاتی برای وادار کردن تبلیغ کنندگان و ناشران به استفاده از ابزار متنوع گوگل بهره برده است. گوگل هم پاسخ داده که ایالت ها «مجموعه ای از شکایات» دارند، اما هیچ مدرکی دال بر تخلف این شرکت وجود ندارد. گوگل در مورد تعدادی از اتهامات، استدلال کرد که ایالت ها برای طرح شکایت خود بیش از اندازه منتظر مانده اند.
این شرکت در ادامه به کنایه مدعی شده: "آنها از گوگل انتقاد می کنند که محصولات خودرا به شکلی طراحی نمی کند که بیشتر با نیازهای رقبای خود مطابقت داشته باشد و محصولاتش را طوری بهبود می دهد که رقبا عقب می افتند. آنها "راه حل" موفقیت گوگل را در عقب نگه داشتن آن می دانند." در نهایت گوگل درخواست نمود چهار مورد از شش مورد شکایت به سبب پیش داوری رد شود، به این معنا که نمی توان آنرا به همان دادگاه بازگرداند و بیان نمود.
در واکنش کن پکستون، دادستان کل تگزاس اظهار داشت که آنها به مبارزه ادامه خواهند داد. وی در اطلاعیه ای اظهار داشت: شرکتی که زمانی شعارش «شیطان نباش» بود، حالا از جهان می خواهد تا سوءاستفاده های انحصاری فاحش آنرا بررسی کند، ولی هیچ بدی را نبیند، هیچ بدی را نشنود و بدی ها را نگوید.


منبع:

1400/11/02
15:55:44
5.0 / 5
558
تگهای خبر: سایت , شركت , محصولات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴