ستاری در مراسم رونمایی از ۲۲ محصول فناورانه حوزه علوم شناختی مطرح كرد

تلاش معاونت علمی برای تأمین مالی پروژه ها در سایه کمبود اعتبارات

تلاش معاونت علمی برای تأمین مالی پروژه ها در سایه کمبود اعتبارات

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ضمن اشاره به کمبودهای مالی برای پشتیبانی از پروژه ها اظهار داشت: با مجلس مذاکرات صورت گرفت، ولی ما همواره سعی کردیم که در پرداخت اعتبارات پروژه خللی ایجاد نشود.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا سورنا ستاری امروز در حاشیه مراسم رونمایی از ۲۲ محصول فناورانه حوزه علوم شناختی که در خانه نوآوری ایران سالن ۳۷A در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران، علوم شناختی را جزو علومی دانست که در سالهای اخیر در کشور مورد توجه واقع شده است، اضافه کرد: علوم شناختی در آینده علم دنیا هم بسیار مهم است؛ چون که با استفاده از این تکنولوژی بشر قادر خواهد بود که دریابد مغز چگونه کار می کند و چطور می توان ارتباط میان مغز و ماشین را ایجاد کرد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه ایجاد ارتباط میان مغز و ماشین گام های بزرگی برداشته شده است، اظهار نمود: خوشبختانه در حوزه علوم شناختی اتفاقات خوبی رخ داده است، ضمن آنکه آزمایشگاه های خوبی در این حوزه در دانشگاه های مختلف تجهیز شده اند که از آن جمله میتوان به آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز اشاره نمود که چند سالی است که آزمایشات مورد نیاز را انجام می دهد.
ستاری، ایجاد شرکتهای دانش بنیان در این عرصه را از دیگر اقدامات انجام شده برای توسعه علوم شناختی در کشور نام برد و خاطرنشان کرد: این شرکت ها در مرز دانش فعال می باشند که بسیار مهم می باشد، چون وقتی می خواهیم طرح های مرز دانشی تعریف نماییم، هدفمند خواهد بود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اینکه هدفمند بودن طرح ها باعث مدیریت بهتر آن خواهد شد، افزود: ستاد علوم شناختی نمونه ای از این فعالیت ها است که چگونه در مرزهای دانش حرکت نماییم و چگونه شرکتهای خصوصی را در این عرصه وارد نماییم تا با اعطای گرنت ها، محصول ساخته شود که مشکلی از مشکلات مردم مرتفع شود.
ستاری ضمن اشاره به بعضی از دستاوردهای عرضه شده در نمایشگاه سال جاری، تصریح کرد: بعضی از آنها در حوزه بیماری های مغز مانند آلزایمر و پارکینسون است، علاوه بر آن اتفاقات خوبی در توسعه فناوری های در رابطه با شناخت مغز و فعالیتهای آن رخ داده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در مورد تعهدات معاونت علمی در برابر تأمین مالی طرح های فناورانه شرکتهای دانش بنیان با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات یک مشکل عمومی است، اظهار داشت: کشور با آن مواجه می باشد، ولی در حوزه تسهیلات با عنایت به تبصره بودجه ها که پارسال مجلس گذاشته است، مقداری دستمان برای اجرای تعهداتمان باز است.
وی افزود: در اینباره مذاکرات زیادی با مجلس داشتیم و امیدواریم برای سال آینده وضعیت بهتری داشته باشیم.
ستاری با اشاره به اینکه در ماه های اخیر برای پرداخت مالی طرح ها سختی زیادی داشتیم، تصریح کرد: ولی سعی کردیم که قصوری در پرداخت های پروژه ها رخ ندهد.
وی افزود: من در مدت ۸ سال، افت و خیزهای مالی زیادی را شاهد بودم و همیشه پس از یک دوره سختی، دور خوبی رخ می دهد.



1400/11/03
14:14:09
5.0 / 5
569
تگهای خبر: بین المللی , تكنولوژی , دانش بنیان , دانشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵