کاهش مصرف منیزیم در صنایع با نانویی شدن آن از جانب محققان کشور

کاهش مصرف منیزیم در صنایع با نانویی شدن آن از جانب محققان کشور

به گزارش لیمو بلاگ پروژه طرح تولید نانوذرات منیزیوم، با دریافت تسهیلات مصوب معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مورد حمایت قرار گرفت.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، "ماهکان ریگی" مدیرعامل این شرکت با بیان این که اکثریت مواد معدنی ایران به صورت خام به فروش می رسد، هدف از طرح تولید نانوذرات منیزیوم را فرآوری مواد معدنی خام و ایجاد ارزش افزوده بالا دانست و اظهار داشت: در این طرح، نانوذرات منیزیا از سنگ معدن منیزیت و دولومیت به دست می آید که سبب ارزش افزوده بالای این ماده نسبت به نمونه خام آن است.
وی نانو ذرات منیزیا را محصولی دانست که برای بهبود دهنده اکسید منیزیوم استفاده می شود، اضافه کرد: با عنایت به کارکرد نانو، اگر پیش تر، مصرف یک صنعت از منیزیوم، 10 درصد بود، با استفاده از این نانوذرات، میزان مصرف به یک درصد تقلیل می یابد. این محصول علاوه بر پائین آوردن میزان مصرف، سبب افزایش مقاومت کششی شده و کاربرد آن در هر صنعت و به فراخور میزان استفاده در هر محصول، متفاوت می باشد.
ریگی افزود: با عنایت به این که بازار جهانی به سمت مواد با خلوص بالا و نانوذرات پیش می رود، گردش مالی 124 میلیارد دلاری جهانی نانوذرات می تواند بستر بسیار مناسبی برای ورود این محصول ایرانی باشد.
به نقل از ایشان، بیشترین تولید این ماده توسط 5 شرکت عمده دنیا در آمریکا و چین حاصل می شود و عملکرد موثر و خلوص بالا، سبب بهبود این محصولات تولیدی شده است.
مدیر عامل این شرکت با اشاره به اینکه این محصول با عنایت به قابلیت های گسترده خود، در صنایع مختلفی همچون سرامیک، الکترونیک، کاتالیز، پتروشیمی، پوشش ها، عایق حرارتی و نسوز، ضدصدا، چسب، صنعت فولاد، صنایع نسوز، صنایع سیمان پرتلند، دارو و کشاورزی کاربرد دارد، خاطرنشان کرد: این محصول فناورانه الان در مرحله بازاریابی داخلی قرار دارد و بعد از تأمین بازار داخل کشور، فرایند صادراتی خویش را آغاز می کند.




منبع:

1400/11/05
20:34:12
5.0 / 5
643
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳