دستگاه روکش ساز قرص برای حفظ خواص دارو بومی سازی شد

دستگاه روکش ساز قرص برای حفظ خواص دارو بومی سازی شد

محققان یکی از شرکتهای صنعتی دستگاهی برای روکش سازی یکنواخت قرص ها به منظور حفظ خواص قرص در مقابل شرایط محیطی به تولید رساند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، پویان نامدار عضو هیات مدیره یکی از شرکتهای صنعتی حوزه ماشین سازی کاربرد دستگاه روکش زن قرص یا "کوتینگ قرص" را در صنایع بسته بندی دانست و اظهار داشت: روکش کردن قرص یکی از تکنیک ها برای پوشاندن لایه نازک پلیمری بر روی قرص است.
وی افزود: روکش کردن قرص ها معمولاً بدین سان انجام می گیرد که قرص ها را داخل دیگ افقی گردانی ریخته و محلول روکش قرص روی بستر آنها اسپری می شود. پنهان کردن مزه اصلی و بوی قرص، حفاظت از خواص شیمیایی و فیزیکی قرص، حفاظت از دارو در مقابل محیط اسیدی معده همچون مزیت های کوتینگ قرص ها است.
نامدار با اشاره به اینکه روکش تکمیلی باعث افزایش وزن قرص و رسیدن به اندازه مورد نظر می شود، تصریح کرد: روکش تکمیلی در واقع مرحله ای است که بیشتر به منظور صاف کردن و پر کردن سطوح نامنظمی که در ضمن مرحله روکش مقدماتی بوجود آمده است، به کار می رود.
عضو هیات مدیره این شرکت صنعتی توضیح داد: استفاده از رنگ ها در روکش قندی مرسوم بوده و برای این منظور معمولاً از رنگ های محلول استفاده می شود که به صورت تک رنگ و غالبا از ترکیب دو یا سه رنگ مختلف تشکیل شده و در صورتیکه به صورت مناسب بکار نرود باعث تهیه قرص هایی می شود که از نظر رنگ یکنواخت نیست و این مشکل با محصول ساخت داخل برطرف شده است.




منبع:

1400/11/07
11:17:48
5.0 / 5
595
تگهای خبر: تولید , شركت , صنایع
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳