در آمریكا صورت گرفت؛

جریمه 2 و 25 صدم میلیون دلاری آمازون به سبب دستکاری در قیمت محصولات

جریمه 2 و 25 صدم میلیون دلاری آمازون به سبب دستکاری در قیمت محصولات

لیمو بلاگ: شرکت آمازون به سبب کوشش برای دستکاری مصنوعی قیمت محصولات عرضه شده توسط فروشندگان ثالث در این مجموعه بزرگ فروش آنلاین 2.25 میلیون دلار جریمه شد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از نیویورک تایمز، تحقیقات از آمازون به سبب کوشش برای پایین نگهداشتن عمدی قیمت محصولات عرضه شده ثالث در این پلت فرم چهارشنبه به پایین رسید و این شرکت به کوشش های خود برای کنترل قیمت محصولات عرضه شده توسط فروشندگان ثالث تمام کرد.
آمازون تلاش داشت با پایین نگهداشتن مصنوعی قیمت این محصولات خودرا بعنوان پلت فرم برتر فروش آنلاین تثبیت کرده و همه رقبا را از میدان به در کند.
این شرکت کوشش برای اجرای طرح مذکور را از سال ۲۰۱۸ شروع کرد و یک الگوریتم قیمت گذاری را طراحی کرد تا یک حداقل قیمت فروش را برای اشخاص ثالث تضمین کند.
در عین حال اگر مشخص می شد مشتریان مایل به پرداخت قیمت بیشتری هستند، یک قیمت بالقوه بالاتر هم به فروشندگان ثالث پیشنهاد می شد.
بر اساس بررسی های دادستانی آمریکا طراحی این الگوریتم به حقوق مصرف کنندگان هم لطمه رسانده است، برای اینکه گزینه های در دسترس آنها برای خرید محدود شده است.
گلن کوپر، سخنگوی آمازون، در اطلاعیه ای مدعی شده اقدامات مورد اشاره تلاشی «کوچک» بوده و هدف آن «ارائه ابزار دیگری برای مساعدت با فروشندگان بمنظور ارائه قیمت های پایین تر» بوده است. او افزود آمازون خوشحال است که این مساله حل شده و این شرکت معتقد می باشد که این برنامه قانونی بوده است.


منبع:

1400/11/08
20:15:09
5.0 / 5
661
تگهای خبر: آنلاین , شركت , فروش , محصولات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴