افزایش حجم بازار نانوپزشکی تا سال ۲۰۲۸

افزایش حجم بازار نانوپزشکی تا سال ۲۰۲۸

به گزارش لیمو بلاگ بر مبنای برآوردهای انجام شده تا سال ۲۰۲۸ ارزش بازار نانوپزشکی به ۵۱۲٫۴۷ میلیارد دلار خواهد رسید.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ستاد نانو، نانوپزشکی به صورت گسترده در درمان بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری های قلبی عروقی و زوال عقل استفاده می شود؛ چون که این نوع داروها قادر هستند متابولیسم سریع دارو را در بدن ممکن سازند.
چشم انداز توسعه فناوری های نوین مانند نانوفناوری مولکولی، نانو ربات ها و نانو واکسن حوزه های کاربردی جدیدی در نانوپزشکی باز می کند که این مورد باعث رشد بازار نانوپزشکی خواهد شد. بعنوان مثال، فناوری آزمایشگاه روی تراشه به علت افزایش دقت با کاهش حجم نمونه، به نفع تشخیص مراقبت های بهداشتی است.
چشم انداز گسترش پتانسیل فناوری نانو در تصویربرداری درون تنی، مانند بهبود کنتراست و توزیع عوامل کنتراست دهنده در سونوگرافی و MRI بوده که این کار به بهبود تشخیص و توزیع دارو در بدن منجر شده و در نهایت به رشد بازار نانوپزشکی کمک شایانی می کند.
بر این اساس تخمین زده می شود که بازار نانوپزشکی با نرخ ۱۲٫۶ درصد از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۸ رشد خواهد نمود و این بازار به ۵۱۲٫۴۷ میلیارد دلار می رسد. تحقیق و توسعه مستمر در نانو پزشکی به همراه احتیاج به شناسایی و بهره برداری از پتانسیل کامل فناوری های فعلی برای نانوپزشکی مانند نانوذرات، نانوحامل ها و نانوحسگرها، فرصت های بی نظیری در بازار نانوپزشکی بوجود می آورد.
در این دوره زمانی، تقاضا برای مجموعه ای از محصولات نانوپزشکی مانند نانوربات ها، سنسورهای ایمنی مبتنی بر آنتی بادی مونوکلونال، پیمایشگرهای DNA، نانوحسگرها و عوامل تصویربرداری مبتنی بر نانوذرات با افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی و بهبود امکانات مراقبت های بهداشتی در کشورهای درحال توسعه بالا می رود.
کاربردهای فناوری نانو در تشخیص و درمان سرطان نتایج امیدوارکننده ای را برای دارورسانی، حمل دارو، ژن درمانی، درمان هدفمند، تصویربرداری مولکولی و نقشه برداری نشانگرهای زیستی به دنبال داشته است. ازاین رو بخش سرطان سهم زیادی از بازار نانوپزشکی در سال ۲۰۲۰ به خود مختص کرده است.
آمریکای شمالی یک منطقه کلیدی در بازار نانوپزشکی است چون وجود زیرساخت های مراقبت بهداشتی پیشرو، پیشرفت محصولات نانوپزشکی مانند کاوشگرهای DNA، نانوربات ها، نانوحسگرها، سنسورهای ایمنی مبتنی بر آنتی بادی مونوکلونال و عوامل تصویربرداری مبتنی بر نانوذرات را در مراکز بهداشتی و درمانی منطقه تسهیل می کند.



1401/01/09
12:24:49
5.0 / 5
510
تگهای خبر: پزشكی , فناوری , محصولات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴