فراخوان همکاری در برنامه حمایت بورسیه دانشمندان جوان منتشر گردید

فراخوان همکاری در برنامه حمایت بورسیه دانشمندان جوان منتشر گردید

به گزارش لیمو بلاگ بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) فراخوان همکاری در برنامه ˮحمایت بورسیه دانشمندان جوانˮ را منتشر نمود.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) فراخوان همکاری خطاب به مؤسسات علمی و پژوهشی معتبر و مراکز پژوهشی شرکت ­های معتبر در کشورهای اسلامی را منتشر نمود. مطابق این فراخوان، مؤسسات یاد شده فرصت دارند جهت میزبانی افرادی که در برنامه بورسیه دانشمندان جوان شرکت کرده ­اند، اقدام نمایند.
مراکز میزبان می ­توانند با فراهم آوردن بورسیه تحقیقاتی، امکانات پژوهشی، آزمایشگاه­ های تخصصی، کتابخانه و امکاناتی از این دست از دانشجویان جوان و بااستعداد، فناوران و اساتید دانشگاه زیر ۴۵ سال و متقاضی بورسیه کوتاه مدت حمایت کنند.
طبق این فراخوان، مراکز میزبان می ­بایست پرسشنامه ­ای با مضمون حوزه ­های پژوهشی اولویت ­دار، ظرفیت ­ها و علایق مراکز میزبان و سطح همکاری با بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) را تکمیل کنند.
به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج جایزه مصطفی(ص)، این برنامه با همکاری کمیته دائمی همکاری ­های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (COMSTECH) اجرا می شود. طی این همکاری، کامستک از بخشی از هزینه ­های بورسیه دانشمندان جوان حمایت می ­کند.
برنامه بورسیه دانشمندان، برنامه ­ای برای پشتیبانی از دانشجویان جوان، فناوران و مدرسان دانشگاهی متقاضی بورسیه کوتاه مدت است. تعمیق و نهادینه کردن ارتباطات، همکاری­ های علمی و تبادل دانش بین ­المللی میان پژوهشگران جهان اسلام و مراکز معتبر علمی و فناوری و مراکز تحقیقاتی شرکت­ های معتبر، توسعه دستاوردهای علمی، ارتقای کیفیت مطالعات پژوهشگران و گسترش مرز دانش و کمک به حل چالش­ های مهم علمی و فناوری جهان اسلام از راه دستاوردهای حاصل از همکاری بین­ المللی، بعضی از مهم­ترین اهداف این برنامه هستند.




منبع:

1401/02/12
09:44:13
5.0 / 5
428
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , دانشگاه , سازمان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵