دستاوردی دیگر از دانش بنیان های ایرانی؛

فناوری اطلاعات و ارتباطات در ۵ حوزه ارتقاء یافت

فناوری اطلاعات و ارتباطات در ۵ حوزه ارتقاء یافت

لیمو بلاگ: خیلی از کارشناسان باور دارند جنگ های آینده در حوزه فناوری های اطلاعات و ارتباطات رخ می دهد، کشورهایی که دراین زمینه رشد نکنند، شکست می خورند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، فناوری اطلاعات و ارتباطات، نقش موثری در توسعه کشورها و تامین امنیت روانی، جانی و اطلاعاتی جوامع دارد؛ دولت ها در تلاش هستند با کمک فناوران خود در این عرصه، پیروز میدان مبارزات احتمالی آینده باشند. در کنار این نقش کلیدی فناوری های ارتباطات و اطلاعات و نرم افزارهای کامپیوتری، نباید از تاثیرگذاری این حوزه در تامین نیازهای جامعه هم غافل ماند.
چند سالی است که خدمات هو شمند و آنلاین در بین مردم رونق گرفته است و خیلی از خدمات بانکی، رفاهی، درمانی، آموزشی، خرید، فعالیت بنگاه ها و کسب وکارها مبتنی بر تکنولوژی های اطلاعات و ارتباطات انجام می شود و اگر کشوری در این عرصه خودرا به بازار جهانی نرساند؛ از دنیا جامانده است.
به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فناوری های ارتباطات و اطلاعات و نرم افزارهای کامپیوتری همچون حوزه هایی است که طی چند سال اخیر در ایران با کمک شرکت های دانش بنیان و خلاق رشد کرده و پاسخ گوی نیازها شده است. حوزه فناورانه ای که با تلاش این مجموعه ها در ۵ عرصه پلتفرم، زیرساخت، امنیت فضای تبادل اطلاعات و صنعت انیمیشن و بازی های ویدئویی رشد یافته است؛عرصه ای که هم اکنون میزبان ۱۵۲۸ شرکت دانش بنیان و خلاق است.





منبع:

1401/02/16
12:18:52
5.0 / 5
470
تگهای خبر: آنلاین , تكنولوژی , خدمات , دانش بنیان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵