دانشگاه ها در تله شرکت داری نیفتند

دانشگاه ها در تله شرکت داری نیفتند

به گزارش لیمو بلاگ معاون پژوهش وفناوری دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: در هولدینگ دانشی، دانشگاه سهامدار است، اما باید از افتادن در تله شرکت داری اجتناب کرد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، سیدرضا غفاریان عنبران در پنجاه و ششمین نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مراکز و موسسات آموزش عالی کشور که با موضوع «برنامه های اجرائی تحقق فرمان مقام معظم رهبری در سال پیش رو» در محل سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، با اشاره به ظرفیت و پتانسل های علمی موجود در دانشگاه ها اظهار داشت: این ظرفیت هنوز به منصه ظهور نرسیده است و اگر می خواهیم به تمدن نوین ایرانی اسلامی برسیم، ۵ گام اساسی لازم است.
وی؛ انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی را همچون این گام ها عنوان نمود و تصریح کرد: این که در کجای دانشگاه تراز تمدن اسلامی هستیم، باید گفت دراین زمینه اقدام به ایجاد اتاق فکر کردیم.
غفاریان عنبران اظهار داشت: در نتیجه تحقیقات این اتاق فکر در نهایت به ساختار برای دانشگاه در تراز تمدن نوین اسلامی رسیدیم.
وی، جهت گیری اصلی این دانشگاه را مرجعیت علمی در یک یا چند حوزه در افق تمدنی دانست و اضافه کرد: برای رسیدن به آن باید به سمت ایجاد مؤسسات تخصصی بین رشته ای برویم که به تحول کلان در همه حوزه های مالی، آموزشی، دانشجویی و فرهنگی منجر می شود.
معاون پژوهش وفناوری دانشگاه امیرکبیر ضمن اشاره به این که باید به دانش نگاه هولدینگی داشت، اظهار داشت: در این هولدینگ دانشی، دانشگاه سهامدار است؛ اما باید از افتادن در تله شرکت داری اجتناب کرد. دانشگاه نباید رسالت و ماموریت خودرا کنار بگذارد؛ ولی باید آینده پژوهی و نوآوری را جزو برنامه های خود قرار دهد تا به طرح کلی دانش بنیان شدن بوسیله خلق ایده برسیم.
وی اشاره کرد: البته باید در قوانین سهامداری دانشگاه ها در شرکت های دانش بنیان تجدید نظر نماییم.
وی افزود: دانشگاه امیرکبیر آماده است بعنوان مرکز آزمایشی، ایده دانشگاه نوین را اجرا نماید.




منبع:

1401/02/18
23:44:41
5.0 / 5
475
تگهای خبر: پژوهش , دانش بنیان , دانشگاه , سازمان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳