در جلسه شورای مدیریت و فعالیت های دانش بنیان دانشگاه آزاد مطرح شد

نوسازی صنعتی و هوشمندسازی دو بال توسعه و پیشرفت در کشور است

نوسازی صنعتی و هوشمندسازی دو بال توسعه و پیشرفت در کشور است

به گزارش لیمو بلاگ در بیست و دومین جلسه شورای مدیریت و فعالیتهای دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بررسی طرح توجیهی اعطای مجوز تاسیس و فعالیت سرای نوآوری توسعه قطعه سازی و نوسازی صنعتی واحد تبریز و همینطور سرای نوآوری سیستم های هوشمند و فناوری های نرم واحد علوم و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر وحید ضرغامی در این نشست از نوسازی صنعتی و هوشمندسازی بعنوان دو بال توسعه و پیشرفت یاد کرد که زمینه ساز افزایش راندمان است، اشاره کرد: سراهای نوآوری می توانند در مقیاس گسترده ای بوسیله زمینه های مهیا شده در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری پیشرفت های شایان توجهی را عاید دانشگاه آزاد کنند.

وی ادامه داد: برمبنای فاکتورهای ساختار صنعت، استان آذربایجان شرقی یکی از صنعتی ترین استانهای کشور بشمار می رود و از طرف دیگر، زیرساخت های صنعتی استان نیاز به بازسازی و نوسازی دارند که این مهم باتوجه به ظرفیت های نیروی انسانی متخصص، تجهیزات آزمایشگاهی و ماشین آلات مدرن در اختیار دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی، سرای نوآوری توسعه قطعه سازی و نوسازی صنعتی واحد تبریز می تواند به شکل عملیاتی زمینه تحقق درآمد غیرشهریه ای را فراهم آورد.

ضرغامی در ادامه از لزوم ورود دانشگاه به حوزه نوسازی در عرصه های مختلف دیگر همچون صنایع هوایی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی سخن گفت.

وی همین طور هوشمندسازی را یکی از نیازهای اساسی و عمومی کشور برشمرد و اشاره کرد: سرای نوآوری سیستم های هوشمند و فناوری های نرم واحد علوم و تحقیقات می تواند با شناسایی نیازهای حوزه های مختلف راهکارهای عملیاتی و جامع برای افزایش بازدهی و راندمان حوزه های مختلف ارائه کند و بوسیله معرفی صحیح مزیت های مختصات هوشمندسازی برای صنایع و مجموعه های مرتبط تسهیل گر مکانیزم هوشمندسازی در کشور باشد.
وی با اعلان اینکه صنایع و معادن کشور امروز به دنبال هوشمندسازی سیستم هایشان هستند و سرای نوآوری سیستم های هوشمند و فناوری های نرم واحد علوم و تحقیقات با ارتباط گیری با این بخش ها می تواند همکاریهای مثبتی را در دستور کار قرار دهد، اشاره کرد: سراهای نوآوری برای پیشبرد اهداف متعالی دانشگاه در راه حل مسئله می بایست استراتژی مدونی را ترسیم کنند. این پروسه امروز با برگزاری رویداد ملی عصر امید و به اشتراک گذاشتن دستاوردهای چهاردهه فعالیت دانشگاه آزاد پیش چشم صنایع، نخبگان و افکارعمومی بیش از پیش دردسترس است.

به نقل از معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد، در ادامه این جلسه اعضای این شورا بعد از بررسی طرح های توجیهی و استماع نظرات دکتر داوود ثمری سرپرست معاونت علم و فناوری واحد علوم و تحقیقات و همین طور دکتر رنجبران رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، موافقت خودرا با تاسیس و فعالیت دو سرای نوآوری سیستم های هوشمند و فناوری های نرم واحد علوم و تحقیقات و توسعه قطعه سازی و نوسازی صنعتی واحد تبریز منوط به رفع ایرادات وارده در طرح توجیهی طی یک هفته آتی، موافقت کردند.



1401/03/25
07:53:37
5.0 / 5
442
تگهای خبر: بیمارستان , پزشكی , دانش بنیان , دانشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳