خبرگزاری آنا به خانه خلاق و نوآوری رسانه تبدیل شد

خبرگزاری آنا به خانه خلاق و نوآوری رسانه تبدیل شد

طی مراسمی امروز خانه خلاق و نوآوری رسانه آنا راه اندازی شد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، طی مراسمی، تفاهم نامه ایجاد خانه خلاق و نوآوری رسانه آنا به امضا رسید. بر طبق این تفاهم نامه همکاری، راه اندازی خانه خلاق و نوآوری آنا بمنظور بسترسازی توسعه کسب و کارهای نو و فراهم کردن زمینه های توسعه کاربرد و تجاری سازی محصولات نوآورانه، استفاده از ظرفیت ها در قالب مسئولیت اجتماعی جهت راه اندازی و توسعه خانه خلاق و نوآوری رسانه آنا خواهد بود.
تولید محتوا، رسانه، تبلیغات، اطلاع رسانی، آموزش و بازاریابی حوزه ماموریتی خانه خلاق و نوآوری آنا تعیین شده است.
در این مراسم، علی قجری، مدیرعامل خبرگزاری آنا با اشاره به رویکرد این خبرگزاری برای معرفی توانمندی دستاوردهای علمی، فناورانه و محصولات شرکت های دانش بنیان و خلاق کشور اظهار داشت: خبرگزاری آنا با این رویکرد که تلاش ها در زمینه صنایع خلاق، شرکت های دانش بنیان و خلاق نیازمند یک بازوی رسانه ای است که در ترویج و عمومی سازی این حوزه نقش آفرینی کند.
قجری با اشاره به اینکه خوشبختانه رشد خانه های خلاق و نوآوری، قابل توجه بوده و به تعداد خوبی رسیده است، اضافه کرد: برای این شرکتها اما نیاز به یک خانه خلاق و نوآوری تخصصی احساس می شد که دانشگاه آزاد اسلامی باتوجه به ظرفیت های بالای رسانه ای خود تصمیم گرفت ظرفیت خودرا در زمینه تبدیل ایده های نوآورانه به شرکت های خلاق فراهم آورد و منشا اثر باشد.
وی با اشاره به اینکه در دوره فعلی ادبیات نواوری و فناوری رشد خوبی در بعد فرهنگی و فرهنگسازی داشته و این برگ زرینی در کارنامه جمهوری اسلامی محسوب می شود، افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرچمدار این حوزه بوده و در زمینه رسانه ای نیز به رسانه ای تبدیل می شود که صدای رسای حوزه علمی و فناوری بوده و جریان سازی علم و فناوری به مفهوم عمومی سازی را صورت دهد. تمام اقشار جامعه از توانمندی های علمی باخبر باشد و آنرا بخش مهمی از هویت خود دانسته و به عنوان یک بخش از میراث ملی خود آنرا بشناسند. خبرگزاری آنا نیز ناظر به همین رویکرد فعالیت خودرا در امتداد تحقق شعار سال پیش ببرد.
پرویز کرمی، دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت اصلاح رویکرد جامعه نسبت به توانمندی ها، دستاوردها و کارهای زیست بوم فناوری و نوآوری، اظهار داشت: به استناد پایگاه های علم سنجی باوجود تحریم ها از ۱۵ سال پیش وارد باشگاه دارندگان فناوری فضایی شده ایم و در سه حوزه سامانه های زمینی، پرتابگرها و ماهواره ها به توانمندی های ویژه رسیده ایم که داشته و توانمندی کاملاً بومی و ایرانی است، اما انعکاس رسانه ای این دستاوردها، در زمینه های مختلف آنگونه که باید، نیست و نیازمند نوآوری هایی است که به دست شرکت های خلاق محقق می شود.
کرمی اظهار داشت: تربیت منتور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه صنعتی شریف برای حضور در خانه های خلاق و نوآوری، حمایت های مالی و مشاوره ای، تنها قسمتی از حمایت ها برای رونق شرکت های خلاق و دانش بنیان بر بستر خانه های خلاق و نوآوری است. هدف و رسالت خانه های خلاق و نوآوری، تولید شرکت و محصول خلاق است؛ در دل این خانه های خلاق و نوآوری، زمینه ای شکل می گیرد که تیم های خلاق و جوان از حمایت های تسهیلات مالی و توسعه بازار منتوری، مشاوره و تیم سازی تا صادرات بهره ببرند و بروز و ظهور آن در خلق ارزش افزوده و اشتغال در شکل شرکت های دانش بنیان و خلاق تبلور پیدا کند.
وی با اشاره به توجه دولت مردمی به ایجاد خانه های خلاق و نوآوری در مصوبات سفرهای استانی، اظهار داشت: در سفرهای استانی آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری تاسیس حداقل ۵ خانه خلاق و نوآوری در هر استان تصویب شده است تا برمبنای عدم تمرکز و عدالت محوری و برخورداری از امکانات، فرصت مناسب را برای تبدیل ایده های نوآورانه و فناورانه به محصول پیدا کنند.




منبع:

1401/04/01
20:57:28
5.0 / 5
183
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵