ستاری مطرح كرد

زمینه توسعه محصولات ایران ساخت در بازار بکر ازبکستان

زمینه توسعه محصولات ایران ساخت در بازار بکر ازبکستان

به گزارش لیمو بلاگ معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تصریح کرد: بازار بکر کشور ازبکستان بهترین فرصت برای توسعه محصولات ایران ساخت در بیرون مرزهای کشور است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، سورنا ستاری که در راس هیاتی ۴۰ نفره از شرکتهای دانش بنیان، سفری دو روزه به ازبکستان کرده است؛ در نشست علم و فناوری ایران و ازبکستان ضمن اشاره به این که بازار ازبکستان زمینه خوبی برای توسعه محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی است، اظهار نمود: این بازار بکر می تواند فرصت خوبی برای شرکتهای دانش بنیان ایرانی باشد تا محصولات ایران ساخت خویش را در این بازار توسعه دهند.
وی افزود: ایران و ازبکستان ظرفیت های خوبی برای همکاریهای مشترک دارند و فکر می کنم این همکاری با سرمایه گذاری بخش خصوصی می تواند توسعه فناوری را محقق کند.
ستاری با تکیه بر این که در این خصوص در کشور ازبکستان با پیگیری این هدف، می توانیم توسعه فناوری های ایرانی در این کشور را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: با شناخت مناسب از بازار ازبکستان و قانون های موجود می توانیم زیست بوم شرکتهای دانش بنیان ایرانی را در این کشور توسعه دهیم.
معاون علمی رئیس جمهوری ضمن اشاره به جلسات برگزار شده با میرزایف رئیس جمهوری ازبکستان، معاون نخست وزیر و وزرای ازبکستانی، با اشاره به اینکه این نشست ها نتایج خوبی به دنبال داشته است، اضافه کرد: شرکتهای دانش بنیان و خلاق، بازار ازبکستان را بعنوان یک بازار بکر و دست نخورده در نظر بگیرند که می تواند در این بازار دستاوردهای زیادی داشته باشند.
به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، در حاشیه این رویداد نمایشگاهی از ۱۰۰ محصول ایران ساخت از ۸۰ شرکت دانش بنیان و خلاق ایرانی در کشور ازبکستان برپا است. این محصولات برای مدیران شرکتهای فناور و بازرگانان ازبکی به نمایش درمی آید تا مسیر ورود محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی به بازار این کشور و اوراسیا هموار شود.




منبع:

1401/04/30
18:07:00
5.0 / 5
446
تگهای خبر: دانش بنیان , سفر , شركت , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲