تشکیل کانون زنجیره ارزش سیلیکون با هدف کاهش وابستگی

تشکیل کانون زنجیره ارزش سیلیکون با هدف کاهش وابستگی

با حضور 40 مجموعه فعال صنعتی و علمی، با هدف تکمیل زنجیره ارزش سیلیکون، کانون مشترکی در این عرصه تشکیل شد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، در نخستین رویداد زنجیره ارزش سیلیکون و مشتقات آن، با حضور ۴۰ مجموعه صنعتی و تحقیقاتی و با مشارکت برخی نهادهای دولتی، کانون زنجیره ارزش سیلیکون و مشتقات آن افتتاح شد.
سیلیکون و مشتقات آن نقش تعیین کننده ای در بومی سازی صنایع کشور دارد و تکمیل زنجیره صنایع آن از ضروریات کشور است؛ چونکه این ماده و مشتقاتش، مواد اولیه بیش از ۷ صنعت مادر را با بهره گیری از ظرفیت های داخلی تامین می کند و انجام هر مرحله از آن، از وابستگی به خارج کاهش می دهد. علاوه بر آن محصولات فرآوری شده جایگزین خام فروشی می شود و به افزایش صادرات غیرنفتی کمک خواهدنمود.
زنجیره صنایع سیلیکون و مشتقات آن شامل حوزه های صنایع الکترونیک و میکرو الکترونیک، فوتونیک و میکرو فوتونیک، صنایع برق خورشیدی، صنایع شیمیایی، غذایی، آرایشی و بهداشتی و صنایع اپتیک کشور می شود.
باتوجه به اهمیت نقش سیلیکون در صنعت، این مجموعه ها تصمیم گرفتند تا با همکاری و تشکیل کانونی مشترک دراین زمینه فعالیت داشته باشند؛ اقدامی که از ماه ها قبل شروع شد و رفته رفته تعداد آنها افزایش پیدا کرد، بطوریکه تعداد آنها در جلسه اول هیئت مؤسس کانون زنجیره ارزش سیلیکون به ۱۶ مجموعه می رسید و در کمتر از یک ماه تعداد آنها به بالای ۴۰ مجموعه بالا رفته است.
نخستین نمایشگاه اختصاصی صنعت سیلیکون و مشتقات آن، در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از دیگر برنامه های این رویداد بوده است.
انعقاد ۵ تفاهم نامه و یادداشت همکاری بین نهادهای مختلف در حاشیه نمایشگاه از دیگر برنامه های جنبی این رویداد بوده است که لیست این تفاهم نامه ها به این شرح است:
تفاهم نامه سه جانبه هیأت مؤسس کانون زنجیره ارزش سیلیکون و اندیشکده نوآوری سازمانی و یکی از شرکت های بخش خصوصی جهت راه اندازی سکوی نمایشگاه مجازی زنجیره ارزش سیلیکون
تفاهم نامه بین هیأت مؤسس کانون زنجیره ارزش سیلیکون و مؤسسه فرهنگی هنری نهال (مجری برگزاری این رویداد) در امتداد ترویج کارهای فرهنگی و مدیریت دانش در کانون زنجیره ارزش سیلیکون
یادداشت همکاری سه جانبه بین هیأت مؤسس کانون زنجیره ارزش سیلیکون و انجمن انرژی تجدیدپذیر ایران و پردیس نوآوری و فناوری بنیان با موضوع مطالعات زیست بوم زنجیره ارزش سیلیکون و مشتقات آن
یادداشت همکاری هیأت مؤسس کانون زنجیره ارزش سیلیکون با انجمن مهندسین برق و الکترونیک
یادداشت همکاری هیأت مؤسس کانون زنجیره ارزش سیلیکون با انجمن سازندگان و تامین کنندگان کالای انرژی تجدیدپذیر (ساتکا).



1401/05/09
20:07:45
5.0 / 5
474
تگهای خبر: الكترونیك , سازمان , شركت , صادرات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳