عرضه 22 طرح حوزه مدیریت بحران از طرف صندوق شکوفایی

عرضه 22 طرح حوزه مدیریت بحران از طرف صندوق شکوفایی

به گزارش لیمو بلاگ مشاور عالی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اعلان اینکه در زمینه مدیریت بحران بصورت جزیره ای عمل شده است، اظهار داشت: در سلسله رویداد چالش های تکنولوژی های جدید در زمینه زلزله و مدیریت بحران که امروز برگزار می شود، سعی شده با همکاری دستگاه های مرتبط دستاوردهای شرکت های دانش بنیان را عرضه نماییم.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا شاوردی در سلسله رویداد چالش های تکنولوژی های جدید در زمینه زلزله و مدیریت بحران بعد از آن با اشاره به برنامه های صندوق برای ورود به چالش های کشور، اضافه کرد: در این جهت برای صندوق نوآوری دو دسته فعالیت "زنجیره ارزش و فعال سازی شرکت های دانش بنیان" و " رفع چالش ها و بحران ها" را تعریف کردیم.
وی با اعلان اینکه در زمینه رفع چالش ها باید شرکت های دانش بنیان به شکلی فعال شوند که مردم اثرات آنرا را ببینند، اظهار نمود: امروز که ما این رویداد را برگزار کردیم در میانه بحران سیل قرار داریم و در این بحران دیدیم که چگونه هم میهنان خودرا از دست دادیم و خسارات زیادی به کشور وارد شد.
شاوردی افزود: بدین جهت صندوق نوآوری و شکوفایی معتقد می باشد قسمتی از شرکت های دانش بنیان باید به این حوزه ها هدایت شوند و صندوق نیز به عنوان یک نهاد مالی سهم و نقش خودرا در فعال سازی این شرکتها با پشتیبانی از آنها و برگزاری این رویدادها ادا می کند.
مشاور عالی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر این که هیچگاه حوزه حکمرانی به دنبال سیاست گذاری کلان در مدیریت بحران نبوده است، تصریح کرد: در این عرصه بصورت جزیره ای و در قالب برگزاری رویدادهایی به امید این که مورد مسئولان قرار گیرد، اقداماتی انجام شده و ما برای برنامه ریزی مدیریت بحران، این رویداد را با رویکرد زلزله برگزار کردیم.
شاوردی با اشاره به جزییات برگزاری رویداد چالش های تکنولوژی های جدید در زمینه زلزله و مدیریت بحران اظهار داشت: برای این منظور فراخوانی اعلام گردید و حوزه هایی چون تکنولوژی های جدید لرزه ای در زمینه سازه های ساختمانی، مصالح نوین ساختمانی برای بهبود رفتار لرزه ای، ارزیابی وضعیت موجود سازه های شهری و ابنیه و مقاوم سازی ساختمان های موجود را منتشر کردیم.
وی کاهش مخاطرات ناشی از لطمه رسیدن به شریانهای حیاتی بعد از زلزله، سیستم تشخیص محل لطمه شریان های حیاتی، شناسایی گسل های ناشناخته موجود در کشور، را از دیگر محورهای این فراخوان اعلام نمود و اظهار داشت: به دنبال اعلام این فراخوان ۳۸ طرح ارسال شد که بعد از داوری ۲۲ طرح پذیرش شد.




منبع:

1401/05/11
12:02:01
5.0 / 5
424
تگهای خبر: تكنولوژی , دانش بنیان , سیستم , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲