رئیس پارك علم و فناوری استان مطرح كرد

شعار سال، شتاب دهنده فعالیت علم و فناوری است

شعار سال، شتاب دهنده فعالیت علم و فناوری است

به گزارش لیمو بلاگ، خوزستان رییس پارک علم و فناوری خوزستان با اعلان اینکه شعار سال به عنوان شتاب دهنده ای در در زمینه فعالیت پارک های علم و فناوری حال ایفا کردن نقش خود است، اظهار داشت: فناوری، حوزه ای است که می تواند در رفع چالش های استان خوزستان نقش جدی داشته باشد.



دکتر محمد راضی جلالی در بازدید از خبرگزاری ایسنا که امروز (۲۵ مردادماه) انجام شد با تبریک این روز به اعضای تحریریه این خبرگزاری، اظهار نمود: خبرگزاری ایسنا، همیشه یکی از خبرگزاری هایی بوده است که بصورت مستمر از حوزه علم و فناوری حمایت کرده و از این بابت از عوامل ایسنا تقدیر و تشکر می کنم. در این شرایط و باتوجه به تحریم ها، ایجاد امید و امیدوار نگه داشتن افراد جامعه از رسالت هایی است که بر عهده همه ما است و خبرگزاری ایسنا نیز می تواند دراین زمینه موثر باشد و برخی رخدادهای منفی را مهار کند.

وی اضافه کرد: باتوجه به ماموریتی که از طرف مقام معظم رهبری به پارک های علم و فناوری واگذار شد و نامگذاری امسال به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین و باتوجه به تحریم های فلج کننده، رسالت سنگین ایجاد امید بر عهده همه است در شرایطی که با چالش های مختلفی همچون اشتغال در استان خوزستان و مهاجرت خصوصاً مهاجرت نخبگان به سایر استانها و خارج از کشور مواجه هستیم.

راضی جلالی با اعلان اینکه استان خوزستان ظرفیت های گوناگونی دارد اما شرایط استان متناسب با این ظرفیت ها نیست، اضافه کرد: به سبب نبود شبکه ارتباطی خوب بین مدیران استان، مدیران مختلف از کار و فعالیت یکدیگر ناآگاه هستند و همین موجب می شود مقداری راندمان کاری تحت تاثیر قرار گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان در بخش فناوری گرفتار چالش های جدی است؛ ساختار زیست بوم فناوری خوزستان از نظر فیزیکی نتوانسته توسعه لازم را پیدا کند؛ به عنوان مثال۵۲۰ هکتار فضا در اختیار شهرک علم و فناوری اصفهان قرار داده شده است در صورتیکه ما در پارک علم و فناوری استان خوزستان بعد از ماه ها تلاش و پیگیری، موفق به کلنگ زنی زمینی ۲۰ هکتاری شدیم.

وی با اشاره به ناآشنا بودن برخی مدیران با بحث فناوری، عنوان کرد: در خوزستان برخی مدیران به اهمیت و جایگاه فناوری اشراف کامل ندارند و درک و اعتماد لازم نسبت به فناوری وجود ندارد در صورتیکه فناوری، حوزه ای است که می تواند در رفع چالش های استان خوزستان نقش جدی داشته باشد. البته در عین حال خیلی از مدیران به این حوزه اشراف کامل دارند و پای کار هستند.

راضی جلالی با اعلان اینکه شعار سال به عنوان شتاب دهنده ای در در زمینه فعالیت پارک های علم و فناوری حال ایفا کردن نقش خود است، اشاره کرد: مجموعه هایی مانند دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان همکاری خوبی با ما دارند و در این جهت قرارداد راه اندازی پردیس تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در این دانشگاه منعقد گردید که امیدواریم برای آماده سازی و تجهیز آن موفق به جذب اعتبارات خوبی شویم.

وی اظهار داشت: امیدواریم به زودی بتوانیم مقدمات راه اندازی پردیس فرهنگی علم و فناوری خوزستان را به عنوان نخستین پردیس فرهنگی در کشور کلید بزنیم.




1401/05/25
20:41:52
5.0 / 5
486
تگهای خبر: تولید , دانش بنیان , دانشگاه , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳