معاون معاونت علمی مطرح كرد؛

فروش ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی فناوری در ۱۴۰۰

فروش ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی فناوری در ۱۴۰۰

لیمو بلاگ: معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از فروش 3۰۰ هزار میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان در 14۰۰ آگاهی داد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از مهر، محمدحسین بهشتی در برنامه میز اقتصاد به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: بیش از ۷ هزار و ۱۸۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد که با تولید ۱۱ هزار و ۳۶۳ محصول، فروش ۳۹۹ هزار میلیارد تومانی در سال قبل (بر اساس سالی مالی ۱۴۰۰) را ثبت کردند.
معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلان اینکه این میزان از فروش نسبت به سال ۹۹ رشد ۳۵ درصدی داشته است، اظهار داشت: طبق آخرین آمار، شرکت های دانش بنیان علاوه بر صادرات یک میلیارد دلاری در سال گذشته، موجب اشتغال آفرینی برای ۳۷۵ هزار ایرانی نیز شده اند.
به گفته بهشتی، میزان اشتغال زایی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، ۲۵ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به میزان صادرات شرکتهای دانش بنیان در سال مالی ۱۴۰۰ اظهار داشت: سال قبل این شرکتهای دانش بنیان دارای کد صادراتی، حدود یک میلیارد دلار صادرات داشته اند. با برنامه ریزی های انجام شده در قالب خانه های نواوری و فناوری انتظار داریم این صادرات افزایش قابل توجهی پیدا کند.
۱۶۰ طرح کلان درحال اجراست
بهشتی در ادامه با اشاره به طرح های کلان ملی مورد حمایت معاونت علمی و فناوری اظهار داشت: حالا ۱۶۰ طرح جاری داریم که محصولات مورد نیاز جامعه هستند.
معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: دولت از طرح های دانش بنیانی که در راه تحقق امنیت غذایی گام برداشتند حمایت می کند؛ سند دانش بنیان امنیت غذایی پایدار در دولت تدوین و برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفته است.

1401/05/31
14:03:09
5.0 / 5
452
تگهای خبر: تولید , دانش بنیان , شركت , صادرات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳