پیش قراولی دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک

پیش قراولی دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک

لیمو بلاگ: دانش آموزان کشورمان در پانزدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک 2022 با کسب 9 مدال طلا و یک مدال نقره مقام اول جهان را کسب کردند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، در پانزدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک (IOAA ۲۰۲۲) که در شهر کوتایسی گرجستان برگزار شد، مهدی استادمحمدی، سپهرسلامت، محمدمهدی عابدیان، فرهاد عزیزی سطری، سیدیوسف میریوسفی، سهند اسماعیل زاده، سهند اکرمی پور، آریا قنبری، آرسام مجد به مدال طلا و علیرضا اعلایی هره دشت به مدال نقره رسیدند.
بر اساس اعلام روابط عمومی باشگاه دانش پژوهان جوان، این تیم با سرپرستی دکتر مهدی خاکیان قمی، دکتر حسین حقی، امیرحسین امیری، هدی پور غلامی در قالب دو تیم در این مسابقات شرکت کرده بود که تیم ایران با اقتدار تمام، از میان ۲۵۰ دانش آموز از ۴۵ کشور برای بار دوم مقام اول مسابقات را کسب نمود.
در این دوره از مسابقات تیم های آمریکا و هند در جایگاه سوم و چهارم پس از تیم جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.
برمبنای توئیت امیرحسین امیری، یکی از سرپرستان تیم دانش آموزان کشورمان در المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک، تیم اول ایران در جایگاه اول جهان و تیم دوم ایران در جایگاه دوم جهان ایستاده است.



در المپیاد نجوم و اخترفیزیک ۲۰۲۱، اعضای تیم ملی المپیاد کشورمان به دو مدال طلا، پنج مدال نقره، دو مدال برنز و یک دیپلم افتخار دست یافته بودند.




منبع:

1401/06/01
09:15:48
5.0 / 5
509
تگهای خبر: شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳