کاهش ۹۸ درصدی مصرف آب با نازل های نانویی محققان کشور

کاهش ۹۸ درصدی مصرف آب با نازل های نانویی محققان کشور

به گزارش لیمو بلاگ، گروهی از مهندسان یکی از شرکتهای استارت آپی، محصولی را برای کاهش ۹۸ درصدی میزان مصرف آب ارائه کردند.


حسین علی نژاد از محققان این طرح در گفتگو با ایسنا، تمرکز فعالیتهای تحقیقاتی این شرکت را تولید محصولات فوق کاهنده مصرف آب عنوان نمود و اظهار داشت: در این خصوص سامانه ای را طراحی و تولید کردیم که بعنوان "نازل" بر روی انواع شیرآلات نصب می شود و این نازل می تواند به میزان ۹۸ درصد در کاهش مصرف آب مؤثر باشد.
وی با اشاره به اینکه این نازل برای کاهش مصرف آب، دو جریان خروجی بوجود می آورد و کاهش مصرف آب در میان این دو جریان نازل صورت می گیرد، اظهار نمود: یکی از اشکالات نازل ها، آن است که بعد از مدتی ذرات موجود در آب بر روی توری آنها می نشینند و مانع از خروج آب می شوند، ولی ما در این محصول در دو قسمت از این نازل از پوشش های آب گریز برپایه فناوری نانو استفاده کردیم تا مشکل گرفتگی را رفع نماییم.
علی نژاد تصریح کرد: تمام مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز برای تولید این نازل بومی سازی شده است.
مجری طرح با تکیه بر این که نمونه خارجی این نازل وجود دارد، اما قیمت تمام شده آن ۴۰ یورو است، اظهار نمود: این در شرایطی است که محصول ایرانی حدود یک یورو قیمت دارد.
این محقق با اشاره به اینکه تولید این محصول در فاز ساخت نمونه آزمایشگاهی است، تصریح کرد: در صورت تأمین مالی می توانیم برای ساخت این نازل که در جهت کاهش مصرف آب است، به صورت نیمه صنعتی وارد شویم.




منبع:

1401/07/15
14:47:21
5.0 / 5
419
تگهای خبر: تولید , شركت , فناوری , محصولات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴