معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت مطرح كرد

ثبت ایده باید به تجاری سازی محصول منجر شود

ثبت ایده باید به تجاری سازی محصول منجر شود

به گزارش لیمو بلاگ، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت اظهار داشت: ثبت ایده و اختراع اختتام راه نیست، بلکه فرصتی است تا فناور بدون نگرانی از سرقت ایده اش روی تجاری سازی محصول، ورود آن به بازار و رفع مشکلی از سلامت کشور کوشش کند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر یونس پناهی با اعلان اینکه ۵۰ اختراع حوزه سلامت با محوریت تجاری سازی شناسایی شده اند، اشاره کرد: هم اکنون در زمینه سلامت ۱۰ درصد از پتنت های ثبت شده مورد حمایت قرار گرفته و تجاری سازی می شوند. باید کیفیت و درصد تجاری سازی ایده های ثبت شده تا افق ۱۴۰۴ به ۲۰ درصد افزایش یابد تا اساتید به تجاری سازی پتنت ها تشویق شوند و محصولات را وارد بازار کنند.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، اشاره کرد: در دنیا اینطور مرسوم می باشد که ایده فناورانه در قالب پتنت (Patent) ثبت می شود تا فرد فرصت کافی داشته باشد تا ایده را به محصول برساند و سپس آنرا تجاری کرده و روانه بازار کند. پتنت ثبت می شود تا در این بازه زمانی دانش، خلاقیت و نوآوری مورد سوءاستفاده دیگران قرار نگیرد.
به نقل از روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، وی اظهار داشت: نباید ثبت اختراع و پتنت را به ثبت ادعا تنزل بدهیم. با آنکه ایده در جایگاه خودش بسیار باارزش است، ولی اگر آن ایده ۲۰ سال به نام فردی ثبت گردد و هیچگاه به مرحله تجاری سازی نرسد، فایده ای هم برای کشور نخواهد داشت. باید همه تلاش ها به کار گرفته شود تا ایده ها منجر به رفع مسئله در زمینه سلامت کشور شوند.
دکتر پناهی اشاره کرد: هدف اصلی ما رسیدن به محصول است. همانطور که در جریان تحقیق پاسخگو و مسئله محور لازم است بعد از تهیه و انتشار مقاله، پروسه را تا مرحله تولید محصول و خدمت ادامه داد، در مرحله ثبت ایده و اختراع نیز باید روال ها را تا عرضه محصول به بازار ادامه داد.




منبع:

1401/07/27
10:02:05
5.0 / 5
433
تگهای خبر: تولید , فناوری , كیفیت , محصولات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳