زخم پوش هوشمند نانویی به کمک درمان زخم های عمیق آمد

زخم پوش هوشمند نانویی به کمک درمان زخم های عمیق آمد

لیمو بلاگ: پژوهشگران یکی از شرکت های فناور در حالی زخم پوش های نانویی با قابلیت درمان زخم های عمیق را تولید کردند که این محصول حوزه سلامت در انحصار یکی از شرکت های امریکایی بوده است.


طهورا ابراهیمی، محقق بخش تحقیق و توسعه یکی از شرکت های فناور در گفت و گو با ایسنا، زخم پوش های نانویی را از دستاوردهای این شرکت ذکر کرد و اظهار داشت: این زخم پوش در ابعاد ۵۰ نانومتر تولید شده که برای زخم هایی با اشکال متفاوت و یا زخم های دارای عمق که نمی توان به زخم پوش های عادی آنها را پوشش داد، استفاده می شود.
وی افزود: این زخم پوش نوعی پودر است که توسط پزشک بر روی زخم ریخته می شود. این پودر زمانی که مرطوب می شود، به هم می چسبد و تشکیل یک فیلم را می دهد و سپس زخم بانداژ خواهد شد.
ابراهیمی با اعلان اینکه این زخم پوش در مدت یک ماه بر روی زخم باقی می ماند، اظهار داشت: انحصار تولید این نوع زخم پوش ها در اختیار یک شرکت آمریکایی بود و به سبب تحریم ها، این محصول به کشور وارد نمی گردد.
محقق بخش تحقیق و توسعه این شرکت فناور، پودر بندآورنده خون را از دیگر محصولات دانش محور این شرکت دانست و اظهار داشت: پودر بند آورنده خون بر پایه سلولز اکساید و کیتوسان عمل می کند و با اهمیت ترین خاصیت این محصول عمل انعقاد سریع خون است.
وی با اعلان اینکه این محصول برای بیمارانی که دارای مشکلات انعقادی هستند مانند بیماران مبتلا به هموفیلی کاربرد دارد، اشاره کرد: این محصول در کمتر از یک دقیقه می تواند لخته زایی را ایجاد کند؛ بدین جهت این بندآورنده در فوریت های پزشکی، تصادفات و حتی در جعبه کمک های اولیه کوهنوردان قابل استفاده می باشد.
ابراهیمی با اشاره به تولید تامپون های دندانی و بینی، توضیح داد: این تامپون برای بند آوردن خون پس از کشیدن دندان و یا در جراحی های دندان قابل استفاده است؛ چونکه این محصول در مدت ۴۰ ثانیه قادر به قطع خونریزی است.
بگفته این محقق، این تامپون بر پایه سلولز اکساید و افزودنی های نانویی تولید شده است.



1401/08/05
13:02:36
5.0 / 5
426
تگهای خبر: پزشكی , تولید , شركت , محصولات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵