عرضه واحد درسی جدید در دانشگاه صنعتی شریف

عرضه واحد درسی جدید در دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش لیمو بلاگ، دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف با هدف آشنایی دانشجویان با کسب وکارهای خطرپذیر و توانمند کردن آنها در حوزه کارآفرینی و ایجاد استارتاپ ها، برای اولین بار مبادرت به عرضه درسی با عنوان «مبانی کارآفرینی و تاسیس استارتاپ» کرده است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، درس «مبانی کارآفرینی و تاسیس استارتاپ» برای نخستین بار ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف ارائه می گردد، با ارائه این درس به دانشجویان کمک خواهد شد تا بدانند کسب وکار خطرپذیر چیست، نحوه کار این سازمان ها چگونه است و چه نقشی در اقتصاد ایفا می کنند.
دکتر سیدمحمدرضا فرحی استاد مدعو دانشگاه صنعتی شریف و مدرس این دوره در این خصوص اظهار داشت: کارآفرینی و کسب وکارهای استارتاپی نقش مهمی در رشد اقتصاد و پشتیبانی از نوآوری دارند. با این وجود، بطور معمول بنیان گذاران این کسب وکارها قبل از تأسیس شرکت اطلاعات کمی در مورد چالش های پیش روی مؤسسین استارتاپ ها، نحوه ی تیم سازی و ارزیابی عملکرد پرسنل، روش مناسب مدیریت کردن و حتی ادبیات کارآفرینی دارند.
هدف ارائه درس مبانی کارآفرینی و تاسیس استارتاپ این است که چالش های مختلف از شروع یک ایده تا تبدیل آن به یک شرکت بالغ را مرور و با تمرکز بر نمونه های داخلی و خارجی مسیرهای مناسب برای کسب موفقیت را شناسایی نماییم.
وی اضافه کرد: این دوره دانشجویان را با کارآفرینی و ایجاد استارتاپ از نقطه شروع یعنی شکل گیری ایده و تشکیل تیم تا جذب سرمایه در دوره های مختلف بلوغ و چالش های این مسیر آشنا می کند و بطور ویژه بر کارهای مالی و عملیاتی اصلی کارآفرینان تمرکز دارد.
دکتر فرحی در ادامه به سرفصل های این درس اشاره نمود و اظهار داشت: در این دوره «تاریخچه کارآفرینی و کسب وکار خطرپذیر»، «تاسیس یک استارتاپ: بررسی و صحت سنجی ایده، تیم سازی، مبانی جذب سرمایه»، «انواع سرمایه گذاران و نحوه مذاکره با آنها»، «روش های ارزش گذاری استارتاپ ها»، «طراحی سیستم اندازه گیری عملکرد»، «نحوه طراحی برنامه هک رشد و ایجاد مدل درآمدی پایدار» تدریس می شود.
وی با اشاره به توانمندی هایی که با گذراندن این درس در دانشجویان ایجاد می شود اظهار داشت: در این درس با ارئه کیس های واقعی، احتمال اشتباه و ریسک دانشجویان در کسب وکار کاهش خواهد یافت و در صورت تاسیس کسب وکار شخصی خود، می توانند چالش ها و ریسک های پیش روی خودرا شفاف تر بشناسند و واکنش های بهتری داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، وی افزود: دانشجویان ضمن آشنایی با روش های ارزش گذاری، می توانند روش مناسب ارزش گذاری هر کسب وکار متناسب با ماهیت و عمر آنرا انتخاب نموده و با بهره گیری از فاکتورهای کلیدی عملکرد، نبض کسب وکاری که در آن شاغل هستند را در دست داشته باشند. و با شناخت انواع مدلهای درآمدی و قیمت گذاری امکان تحلیل پایداری جریان درآمدی کسب وکارها را به دست خواهند آورد.
دکتر فرحی در آخر یادآور شد؛ این درس برای نخستین بار در کشور بصورت اختیاری، ویژه دانشجویان سال آخر کارشناسی در دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف ارائه می شود و در صورت استقبال دانشجویان و گرفتن نتایج رضایت بخش قابل ارائه در سایر دانشکده ها نیز خواهد بود.




منبع:

1401/08/24
09:24:41
5.0 / 5
411
تگهای خبر: تدریس , دانشگاه , سازمان , سیستم
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱