پاسخ رئیس مركز لرزه نگاری به پیام هشدار زلزله؛

زلزله قابل پیش بینی نیست

زلزله قابل پیش بینی نیست

به گزارش لیمو بلاگ، رییس مرکز لرزه نگاری کشور با تأکید بر این که زلزله قابل پیش بینی نیست، اظهار داشت: در سالهای اخیر سامانه های هشدار سریع زلزله در دنیا عرضه شده که تا حالا در ایران کاربردی نشده است و ما در صورت وقوع ناهنجاری در منطقه، اطلاعات لازم را به سازمان های مدیریت بحران اعلام می نماییم و هیچ گاه برای اشخاص پیامی صادر نمی نماییم و نخواهیم کرد.


اسماعیل بایرام نژاد در گفت و گو با ایسنا، با تأکید بر این که هشدار و پیام وقوع زلزله از طرف این مرکز صادر نشده است و هیچ گاه چنین هشدارهایی را منتشر نخواهیم کرد، اضافه کرد: این هشدار از جانب این مرکز نبوده است.
وی افزود: این هشدار در حالی صادر گردیده است که زلزله قابل پیش بینی نیست که بخواهیم پیام هشدار صادر نماییم.
بایرام نژاد اشاره کرد: سیستم های هشدار سریع زلزله در دنیا عرضه شده که تا حالا این سیستم ها در ایران راه اندازی نشده است و راه اندازی این سیستم ها در دستور کار شهرداری قرار دارد.
رییس مرکز لرزه نگاری کشور اشاره کرد: این سامانه ها در زمان وقوع زلزله کاربرد دارند و در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ ثانیه پیش از وقوع زلزله اخطارهایی را صادر می کنند و بر طبق این اخطارها، شیرهای گاز بطور خودکار قطع می شود.
وی با تأکید بر این که این سامانه ها هنوز در ایران کاربردی نشده است، تصریح کرد: ما چنین هشدارهایی را امروز بوسیله گوشیهای موبایل صادر نکرده و نخواهیم کرد؛ چونکه در صورتیکه کارهای لرزه ای غیر عادی را در هر منطقه از کشور مشاهده نماییم، برمبنای سوابق لرزه ای هر منطقه، فقط به سازمان های مدیریت بحران اعلام می نماییم تا آمادگی لازم را داشته باشند.
بایرام نژاد اشاره کرد: این اقدام، پیش بینی زلزله قلمداد نمی گردد، ضمن آنکه ما هیچ گاه با اشخاص سر و کار نداریم که بخواهیم بوسیله گوشیهای همراه، هشداری صادر نماییم.
وی با اشاره به گفته های پلیس فتا، بیان کرد: احتمالاً هک انجام شده و یا پیامک نادرستی از جایی ارسال شده است.
به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، بامداد امروز در گوشیهای اندروید تعدادی از شهروندان هشدار زلزله منتشر گردید.



1401/09/17
23:27:22
5.0 / 5
468
تگهای خبر: سازمان , سیستم
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳