بومی سازی دوربین های طیف سنجی توسط دانش بنیان ها

بومی سازی دوربین های طیف سنجی توسط دانش بنیان ها

به گزارش لیمو بلاگ، محققان یکی از شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کاشان موفق به تجاری سازی دوربین های طیف سنجی با کاربرد در صنایع کشاورزی و غذایی شدند.


علی بلوچ از محققان این طرح در گفتگو با ایسنا، زمینه تحقیقاتی این شرکت را طراحی و ساخت تجهیزات طیف سنجی نوری و طیف سنجی تصویری دانست و اظهار داشت: عمده کاربرد این دستگاه در آزمایشگاه‎های شیمی تجزیه، نانو فیزیک و لابراتوار های کشاورزی است.
وی اظهار نمود: با استفاده از دوربین های طیف سنجی در حوزه کشاورزی میتوان در زمینه رده بندی محصولات کشاورزی خدماتی را عرضه کرد، همینطور در صنایع غذایی استفاده می شود، ضمن آنکه دستگاههای طیف سنجی ما جهت بررسی کیفیت مواد سنتز شده هم به کار می رود.
بلوچ تصریح کرد: تابحال این محصول را به ۳۰ دانشگاه کشور برای کاربردهای آزمایشگاهی به فروش رسانده ایم.
این محقق ضمن اشاره به مکانیزم عملکردی این دوربین های طیف سنجی، تصریح کرد: این دوربین با تصویربرداری از محصولات کشاورزی و پردازش آن امکان کنترل کیفیت محصولات را برای کاربران فراهم نموده است.
به گفته وی، تابحال برای ارزیابی محصولات و تولید مواد سنتز شده از طیف سنجی استفاده نمی شد، چون که این دستگاه به کشور وارد نمی شده است.
بلوچی تصریح کرد: تفاوت طیف سنجی با تصویربرداری در اینست که طیف سنجی برای کل یک نمونه یک دیتا را عرضه می دهد، ولی در روش تصویربرداری به ازای هر مختصات، داده های مورد نیاز را به کاربران عرضه می دهد.



1401/09/30
12:57:51
5.0 / 5
434
تگهای خبر: تولید , خدمات , دانش بنیان , دانشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲