در حاشیه جلسه دولت؛

دهقانی فیروزآبادی: تلاش می کنیم شرکت های دانش بنیان به عرصه عمومی اقتصاد وارد شوند

دهقانی فیروزآبادی: تلاش می کنیم شرکت های دانش بنیان به عرصه عمومی اقتصاد وارد شوند

به گزارش لیمو بلاگ، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از تلاش این معاونت برای ورود شرکتهای دانش بنیان به عرصه عمومی اقتصاد کشور اطلاع داد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مزیت های فعالیت کارگروه بار اول اظهار داشت: این کارگروه یک فرصت بسیار مناسبی است که شرکت های دانش بنیان و مجموعه های فناوری که دستاوردهای آنها بومی کشور است، بتوانند دستاوردهای خودرا به دستگاه های اجرائی و صنایع کشور ارائه نمایند.
وی همین طور در بیان مزیت این کارگروه اظهار داشت: بزرگترین مزیت این کارگروه این است که تشریفات و بروکراسی اضافه ای که در بحث مناقصات وجود دارد در این کارگروه نیست و کارها سریعتر به انجام می رسد.
دهقانی فیروزآبادی در همین ارتباط اظهار داشت: تا سال قبل قریب به ۲۰۰ میلیون دلار در این کارگروه قرارداد بسته شده است که بالاترین امتیاز آن متعلق به وزارت نفت می باشد که حدود ۱۲۰ میلیون دلار از این کارگروه بهره برده است.
وی با اعلان اینکه در ازای هر دلاری که در این کارگروه هزینه شده است حدود هشت دلار صرفه جویی شد، اشاره کرد: در این کارگروه امسال برنامه های جدی تری را در تعامل با دستگاه های بزرگ دنبال می نماییم و امیدواریم که به زودی با تلاشی که از طرف وزارت نفت به انجام می رسد شاهد یک موافقتنامه کلان دو میلیارد دلاری در زمینه تجهیزات گلوگاهی و کاربردی باشیم.
دهقانی فیروزآبادی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص این که خبر خوش وی برای شرکت های دانش بنیان چیست؟ اظهار داشت: تمام تلاش ما در معاونت علمی رییس جمهور در این جهت است که شرکت های دانش بنیان بتوانند وارد عرصه عمومی اقتصاد کشور شوند. بحث کنسرسیوم سازی شرکت های دانش بنیان برای انجام پروژه های بزرگ، اختصاص احکام مناسب بودجه، کمک به استفاده هر چه بیش از نخبگان در دستگاه های اجرائی از دیگر برنامه های جدی معاونت رییس جمهور در زمینه توجه به شرکت های دانش بنیان است.




منبع:

1401/10/07
14:10:04
5.0 / 5
439
تگهای خبر: دانش بنیان , شركت , صنایع , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳