امضای قراردادهایی با ارزش 15 میلیون دلار در پارک فناوری پردیس

امضای قراردادهایی با ارزش 15 میلیون دلار در پارک فناوری پردیس

به گزارش لیمو بلاگ، دبیر نشست رویداد Tim2023 اظهار داشت: امروز در این رویداد چند قرارداد به ارزش مجموعا 15 میلیون دلار امضا می شود.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، میلاد صدرخانلو؛ در حاشیه جلسه رویداد Tim2023 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز پنجمین نشست سرمایه گذاری فناوری را به کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی و بخش بین المللی شاهد برگزار کردیم و در این دوره سعی شده است تا راه را برای کلیه کشورهای مسلمان و کشورهایی که مشتاق سرمایه گذاری در کشورهای مسلمان هستند باز نماییم و امید داریم تا در این ۲ روز شاهد توسعه همکاریهای فناورانه خصوصاً سرمایه گذاری در زمینه فناوری و نوآوری باشیم.
صدرخانلو افزود: مشکلاتی در این راه وجود داشت که همچون آنها ایجاد مشکل برای یکی از مهمانان ما در جریان رخداد زلزله ترکیه بود. ۲۰ مجموعه سرمایه گذار خارجی از کشورهای ترکیه، مالزی، روسیه، ارمنستان، الجزایر و چین امروز بصورت حضوری میهمان ما هستند.
وی تاکید کرد: ۹۰ استارتاپ ایرانی و ۳ استارتاپ خارجی در این رویداد حضور دارند. از ۲۸ استارتاپ نهایی که مقرر است از آنها تقدیر شود ۳ استارتاپ برگزیده خارجی داریم که ۲ استارتاپ از کشور مالزی و یک استارتاپ از کشور ترکیه خواهد بود و سایر استارتاپ ها ایرانی هستند.
صدرخانلو اظهار داشت: ۴۴ سرمایه گذار مجموعه داخلی در این رویداد شرکت می کنند که با آن ۲۵ مجموعه سرمایه گذار خارجی امیدواریم بتوانیم یک سرمایه گذاری مشترکی تعریف نماییم. همین طور ۱۰ نماینده اقتصادی از سفارتخانه های کشورهای خارجی پاکستان، اندونزی، بنگلادش مصر و نیجریه میهمان ما هستند.
وی اشاره کرد: ۲ هیئت رسمی از وزارت علوم مالزی و شورای عالی فناوری ترکیه در این رویداد حضور دارند. ۹۲ میهمان از بخش عمومی اکوسیستم زیست بوم کشور وجود دارند که شامل دانشجویان، اساتید و علاقه مندان به حوزه فناوری و نوآوری است.
صدرخانلو اظهار داشت: امروز چند قرارداد را به نمایندگی از سایر قراردادها رونمایی خواهیم کرد و قراردادهایی به ارزش مجموعا ۱۵ میلیون دلار را رونمایی خواهیم کرد. حوزه های این قراردادها شامل فناوری اطلاعات و ارتباطات، نرم افزار، دارو تجهیزات پزشکی، مهندسی مواد و مواد پیشرفته، صنایع فرهنگی و خلاق، تجهیزات صنعتی و معدنی و انرژی های نو است.
وی افزود: استارتاپ های برتر حوزه های مذکور ظرف امروز و فردا دستاوردهای خودرا ارائه می کنند.
صدرخانلو اظهار داشت: شاخص ترین قراردادی که امضا شده است مربوط به یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه دارویی است که قرارداد آن بین ایران و ترکیه منعقد شده و در زمینه دارویی است و رقم قرارداد آن نیز۲.۶ میلیون دلار است. این قرارداد چندجانبه است که در جریان آن انتقال دانش از ایران به ترکیه به انجام می رسد، به این ترتیب، تولید در ترکیه به انجام می رسد و فروش محصولات نیز در ترکیه و ایران صورت می پذیرد.




منبع:

1401/12/08
13:55:09
5.0 / 5
350
تگهای خبر: بین المللی , پزشكی , تولید , دانش بنیان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳