عرضه نسل جدیدی از خنک کننده ها توسط پژوهشگران دانشگاهی

عرضه نسل جدیدی از خنک کننده ها توسط پژوهشگران دانشگاهی

به گزارش لیمو بلاگ، سرپرست و مؤسس مرکز تحقیقات نانومهندسی سطح از طراحی و ساخت مینی چیلرهای گردشی، نسل جدیدی از چیلرهای باکیفیت آگاهی داد و اظهار داشت: این چیلرها بی صدا هستند و کنترل دما در آنها دقیق تر است.


دکتر سید فرشید چینی، دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران در گفت و گو با ایسنا با این توضیح که نسل جدید چیلرها یا مینی سیرکولاتورها فاقد کمپرسور و اپراتور هستند، اظهار داشت: این چیلرها مصارف و کاربردهای خاصی دارند که لابراتوار های پزشکی، دارویی و پژوهشی از آن جمله است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه اکنون این چیلرها در ظرفیت های مختلف تولید شده اند و به سبب کنترل دقیق دما و بی صدا بودن منحصر به فرد هستند، اشاره کرد: مینی چیلرها فاقد کمپرسور و اپراتور(جسم دوار) هستند؛ بدین جهت طول عمر بیشتری نسبت به بقیه نمونه های خود دارند.

دکتر چینی درباره ی نحوه عملکرد چیلرها، توضیح داد: چیلرها دستگاه هایی هستند که برای کاهش دما از مایع کاری استفاده می نمایند. این مایع کاری می تواند به عنوان خنک ساز در انواع دستگاهها و ادوات در ابعاد صنعتی و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بطور کلاسیک چیلرهای مورد استفاده در صنعت برمبنای مکانیزم عملکردشان به دو دسته تراکمی و جذبی تقسیم می شوند، اشاره کرد: چیلرهای مرسوم و کلاسیک با وجود ظرفیت بالا، حجم و ارتعاشات زیاد دارند.

دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران اشاره کرد: اما در مینی چیلرهای گردشی که نسل جدیدی از چیلرها هستند، با بهره گیری از اثر ترموالکتریکی، بدون ارتعاش و سر و صدا هستند و با قابلیت کنترل بالا در محیط های آزمایشگاهی و پژوهشی کاربرد دارند و در سالهای اخیر محبوبیت بسیاری هم یافته اند.




1401/12/17
14:02:08
5.0 / 5
300
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , تولید , دانش بنیان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳