سازمان تنظیم مقررات منتشر كرد؛

نمودار ثبت شکایت از خدمات ارتباطی

نمودار ثبت شکایت از خدمات ارتباطی

به گزارش لیمو بلاگ، گزارش وضعیت شکایات ثبتی سامانه ثبت، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ منتشر گردید که بر این اساس بیشترین شکایت مردمی از عرضه خدمات تلفن ثابت و همراه بوده است.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) با انتشار جزئیات شکایت کاربران از خدمات ارتباطی اعلام نمود: میانگین زمان انتظار در مرکز تماس ۱۹۵در سال قبل ۲۴ ثانیه بود که سبب رضایت ۸۵ درصدی تماس گیرندگان شده است.
در گزارشی که از وضعیت شکایات ثبتی سامانه ثبت، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ انتشار یافته، مجموع شکایات ثبت شده در سال ۱۴۰۰، ۱۸۳ هزار و ۳۶۶ مورد بوده که در سال ۱۴۰۱ به ۱۹۸ هزار و ۱۵ مورد افزوده شده و به عبارتی شکایات ۷/۹۹ درصد افزایش پیدا کرده است.
در همین حال در سال ۱۴۰۰ به ۱۸۳ هزار و ۱۰۳ مورد شکایت رسیدگی شده و در سال ۱۴۰۱ هم ۱۹۵ هزار و ۸۶ شکایت رسیدگی شده است. همینطور میزان شکایات درحال رسیدگی در سال ۱۴۰۰، ۲۶۳ مورد بوده و در سال ۱۴۰۱ ۲ هزار و ۹۲۹ مورد اعلام شده است.
در جدول زیر تعداد شکایات ثبت شده سامانه ۱۹۵ به تفکیک استان مشخص شده که ۵ استان تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان و مازندران بیشترین شکایات ثبت شده را داشته اند. درصد تعداد شکایات در استان تهران در سال ۱۴۰۰، ۲۶.۱۷ درصد بوده که در سال ۱۴۰۱، به ۲۵.۲۰ درصد کاسته شده است.
درصد شکایت در خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰، ۱۴.۳۶ درصد و در سال ۱۴۰۲، ۱۳.۶۱ درصد بوده و در استان خوزستان در سال ۱۴۰۰، ۸.۲۱ درصد و در سال ۱۴۰۲ با قدری افزایش به ۱۱.۷۰ درصد رسیده است.

تعداد و سهم شکایات ثبت شده سامانه ۱۹۵ به تفکیک نوع پروانه در جدول زیر هم قابل مشاهده می باشد که برپایه آن تعداد شکایات در خدمات تلفن ثابت و ارتباطات داده ها (شرکت مخابرات ایران) در سال ۱۴۰۰، ۹۱ هزار و ۸۰۱ مورد بوده که در سال ۱۴۰۱ به ۱۰۷ هزار و ۹۹۳ مورد افزوده شده است.
در عرضه خدمات تلفن همراه هم در سال ۱۴۰۰، ۴۶ هزار و ۷۳۸ مورد شکایت ثبت شده که در سال ۱۴۰۱ به ۴۹ هزار و ۳۱۱ شکایت افزایش پیدا کرده است. همینطور در ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت ۲۷ هزار و ۴۴ شکایت ثبت و در سال ۱۴۰۱ با ۳ هزار مورد کاهش شکایت، ۲۴ هزار و ۲ مورد ثبت شده است. همینطور مبحث عرضه خدمات پستی در رتبه چهارم شکایت ها قرار دارد و در سال ۱۴۰۰، حدود ۸ هزار شکایت و در سال ۱۴۰۱، حدود ۷ هزار مورد شکایت به ثبت رسیده است.

قطع ارتباط، عدم تضمین کیفیت سرویس، عدم جمع آوری سرویس، قطعی سیمکارت، عدم تأمین کابل سرقت شده، عدم آنتن دهی شرکت موبایل، عرضه خدمات پشتیبانی نامطلوب و تاخیر در نصب و راه اندازی بیشترین فراوانی شکایات ثبت شده را به خود اختصاص داده اند؛ بر همین مبنا در مبحث قطع ارتباط ۳۶ هزار و ۵۸۱ مورد شکایت در سال ۱۴۰۰ و ۵۱ هزار و ۸۵۵ شکایت در سال ۱۴۰۱ ثبت شده که افزایش حدود ۱۵ هزار نفری در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل نشان داده است.
همچنین ۱۹ هزار و ۵۴۶ مورد شکایت در سال ۱۴۰۰ به علت عدم تضمین کیفیت سرویس عرضه شده ثبت شده و در سال ۱۴۰۱ هم ۱۹ هزار و ۶۴۲ مورد به ثبت رسیده است. همچنین به علت عدم جمع آوری سرویس ۱۶ هزار و ۲۴۱ شکایت در سال ۱۴۰۰ و در سال ۱۴۰۲، به ۱۵ هزار و ۹۹۹ مورد افزایش پیدا کرده است.




منبع:

1402/02/11
01:00:15
5.0 / 5
412
تگهای خبر: خدمات , سازمان , شركت , كیفیت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳