ضرورت ایجاد نوآوری در خدمات بیمه های تأمین اجتماعی

ضرورت ایجاد نوآوری در خدمات بیمه های تأمین اجتماعی

به گزارش لیمو بلاگ، مشاور نوآوری صندوق بازنشستگی آینده ساز اظهار داشت: بیمه های اجتماعی باید در خدمات خود نوآوری داشته باشند که البته این مهم به فضای رقابتی و افزایش مشارکت مردمی نیاز دارد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، علی پنیریان در نشست نقش حاکمیت در توسعه زیست بوم بیمه اجتماعی که در سالن سراج پارک فناوری پردیس همزمان با رویداد اینوتکس ۲۰۲۳ برگزار شد، اظهار داشت: به صورت کلی دو دسته عمده بیمه تجاری و اجتماعی در کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: در مبحث بیمه های اجتماعی افراد کسورپرداز هستند، یعنی بخشی از حقوق ماهانه خویش را بعنوان حق بیمه می پردازند و بیمه با دریافتی از این افراد در محل های مختلف سرمایه گذاری های متنوعی انجام می دهد تا در نهایت پس از دوران بازنشستگی بتواند فرد را به لحاظ درمانی و هزینه مورد حمایت قرار دهد. این روند با مفهوم بیمه عمر که نوعی سرمایه گذاری است، متفاوت می باشد.
پنیریان افزود: بیمه اجتماعی برای پیوستگی اجتماعی بوجود آمده است تا فرد پس از بازنشستگی از حقوق برخوردار باشد. با این وجود، این بیمه ها تهدیدهای بزرگی هم دارند و می توانند بحران های بزرگی هم در کشور ایجاد کنند که بهترین نمونه آن اتفاقات و آشوب های اخیر در فرانسه است.

مشاور نوآوری صندوق بازنشستگی آینده ساز افزود: در ایران مردم تنها تعریفی که از بیمه اجتماعی دارند، بیمه تأمین اجتماعی است و این در حالیست که صندوق ها و بیمه های گوناگونی در این عرصه وجود دارد که یکی از آنها صندوق آینده ساز است که مخاطبان آن به طور عمده مدیران بزرگ هستند و در آن هر چه فرد کسورپرداخت بالاتری داشته باشد، در زمان بازنشستگی هم دریافت بالاتری خواهد داشت و سقف موجود در سازمان تأمین اجتماعی در این صندوق وجود ندارد.

وی ادامه داد: مطابق قانون، هر فرد می تواند بیمه اجتماعی خویش را به یک بیمه اجتماعی دیگری انتقال دهد و سوابق خویش را هم لحاظ کنند.





منبع:

1402/02/21
03:41:13
5.0 / 5
525
تگهای خبر: خدمات , سازمان , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵